POZNAŃ MOTOR SHOW 2016: KIA OGŁOSIŁA CENĘ OPTIMY KOMBI

kia-pozn1

Na zakończonym w niedzielę salonie samochodowym Poznań Motor Show KIA ogłosiła cenę modelu Optima Sportswagon – pierwszego kombi klasy średniej marki.

Samochód jest wzorowany na modelu studyjnym Kia Sportspace, pokazanym podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w ubiegłym roku.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

POZNAŃ MOTOR SHOW 2016


 

Sprowadzone specjalnie na poznańskie targi dwa premierowe samochody fizycznie pojawią się w salonach dopiero po wakacjach, ale już teraz polski importer ogłosił, że Optima Kombi w wersji M będzie kosztować jedynie 4 000 zł więcej w stosunku do sedana. Ceny zaczną się więc od pułapu 93 900 zł a proces przyjmowania zamówień na Optimę kombi rozpocznie się już za kilka tygodni.

kia_pozn2

Przestronna, jak na kombi przystało, bardzo praktyczna w codziennym użytkowaniu i elegancka Optima Sportswagon pod względem wymiarów zewnętrznych zachowała długość i szerokość odmiany sedan (wymiary: 4855 mm x 1860 mm), i jest wyższe o jedynie 5 mm (wysokość wynosi 1470 mm).

Szerokie światła z tyłu wykonane w technologii LED i zachodzące aż na boki nadwozia, sporych rozmiarów owalna i wyraźnie widoczna końcówka układu wydechowego oraz tylny zderzak zintegrowany z dyfuzorem podkreślają usportowiony charakter Optimy Sportswagon. Sportowy wizerunek dopełniają 16- lub 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów z oponami o niskim profilu.

Nowa Kia Optima kombi oferuje wysokiej jakości wykonanie i dobrej klasy materiały we wnętrzu, zaprojektowanym z myślą o ergonomicznej i komfortowej obsłudze. Niektóre elementy wyposażenia i systemy asystujące dostępne w modelu wcześniej były stosowane wyłącznie w samochodach wyżej klasy. Sportswagon jest pierwszym modelem marki, którego system multimedialny został przystosowany do współpracy z aplikacjami Android Auto i Apple CarPlay.

Kia-Optima_ge4

Bagażnik nowego modelu ma pojemność 552 litra. Dzielone w proporcji 40:20:40 i składane oparcie tylnej kanapy należy do wyposażenia seryjnego.

W zależności od rynku Optima Sportswagon będzie oferowana z licznymi systemami asystującymi:
• Advanced Smart Cruise Control (SCC);
• automatyczny system hamowania awaryjnego (AEB) z funkcją rozpoznawania pieszych;
• Lane Keeping Assist System (LKAS);
• High Beam Assist (HBA);
• Speed Limit Information Function (SLIF);
• Blind Spot Detection (BSD);
• Rear Cross Traffic Alert (RCTA).

Kia-Optima-ge1

Niezależne zawieszenie przednich i tylnych kół zostało na nowo zestrojone ze względu na nieco inny rozkład masy niż w sedanie. W wielowahaczowym tylnym zawieszeniu Optimy kombi z podwójnymi, dolnymi wahaczami zastosowano cieńsze, ale bardziej pochłaniające energię łożyska. Kombi jest wyposażona w nowy rodzaj wspomagania układu kierowniczego z przekładnią zębatkową i z silnikiem elektrycznym zamocowanym bezpośrednio na listwie zębatej (R-MDPS).

Dodatkowo Optimę Sportswagon wersję 1.7 CRDi można wyposażyć w zawieszenie o elektronicznie regulowanej charakterystyce tłumienia (ECS). Odmiana 2.0 T-GDI GT standardowo jest wyposażona w zawieszenie ECS. Kierowca ma do wyboru 2 tryby pracy amortyzatorów – normal i sport.

Napędzana na przednie koła Optima Sportswagon będzie oferowana z trzema silnikami do wyboru. Najsłabszą jednostką napędową jest turbodiesel 1.7 CRDi o mocy 141 KM. Dwulitrowy, wolnossący silnik 2.0 CVVL osiąga moc 163 KM. Najmocniejsza i najbardziej sportowa z wyglądu odmiana – 2.0 T-GDI GT – jest napędzana turbodoładowanym silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Optima w tej wersji oddaje kierowcy do dyspozycji 245 KM i 353 Nm, dostępne w przedziale już od 1350 obr./min. do 4000 obr./min.

Optima Sportswagon trafi do sprzedaży w Europie jesienią. Samochód będzie produkowany w koreańskiej fabryce Kia w Hwasung.

kia_pozn3