Tegoroczne Targi Motoryzacyjne w Poznań Motor Show przeszły już do historii. Impreza odzyskuje z roku na rok dawny blask – obfitowała nie tylko w dużą ilość wystawców, ale też w liczne wydarzenia.
Obok premier i nowości, nie brakowało też odwołania do historii. Tak było m.in. na ekspozycji SEAT-a, gdzie hiszpańska marka pokazała „drogę”, jaką przebyła w światowej motoryzacji.
Zobacz także:
Na targach w Poznaniu SEAT zaprezentował swój „pierwszy krok” postawiony w świecie samochodów – model 600 L Special z 1957 roku z silnikiem o pojemności 767 ccm i mocy 32,5 KM. Mimo iż auto mierzy zaledwie 3 300 mm długości, zdołało zrewolucjonizować hiszpańską scenę motoryzacyjną i stać się ikoną marki. Z czasem jego urokowi uległ cały świat.
Na drugim końcu tej historii znalazł się koncepcyjny SUV marki – nowoczesny i dynamiczny, o sylwetce coupe. Dla SEAT-a to nie tylko samochód – to także wizja planów na przyszłość i ucieleśnienie nowego języka stylistycznego. Film ze światowej premiery SUV-a w Genewie przedstawił Tomasz Życki, dyrektor marki Polsce.
Podczas tegorocznego Motor Show wszyscy z niecierpliwością czekali jednak przede wszystkim na polską premierę jednego z najszybszych kombi na rynku – Leona ST CUPRA. To najbardziej rodzinne ze sportowych aut i najbardziej sportowe z rodzinnych. Dostępne z silnikiem o mocy 265 KM lub 280 KM, łączy w sobie pierwszą „setkę” w zaledwie 6 sekund z bagażnikiem o pojemności 587 litrów – właśnie dlatego auto daje możliwość wspólnego przeżywania emocji.
– SEAT Leon ST CUPRA to absolutna esencja wartości marki. To idealne połączenie mocy i wyjątkowego designu, które nikogo nie pozostawia obojętnym. Polscy kierowcy często mówili nam, że gdyby nie mieli rodziny, jeździliby sportowym autem. Teraz mamy dla nich rozwiązanie, dzięki któremu nie muszą już iść na kompromis – powiedział Jakub Góralczyk, PR Manager SEAT.
Tomasz Życki, dyrektor marki SEAT, opowiedział również o tym, jak siła aktualnej gamy przekłada się na wyniki sprzedażowe. SEAT jest obecnie najbardziej dynamicznie rozwijającą się marką motoryzacyjną w Polsce – w 2014 roku przyrost zarejestrowanych nowych aut wyniósł 143 proc., zaś na całym świecie SEAT po raz drugi z rzędu osiągnął dwucyfrowe wzrosty sprzedaży.
– Te cyfry mówią same za siebie.To one są najlepszym dowodem na to, że Polacy czuli głód SEAT-a i cieszą się z tego, że ta marka jest znów na scenie – powiedział Tomasz Życki.
Na ekspozycji SEAT-a podziwiać można było również m.in. offroadowego Leona X-Perience czy ogniście czerwoną Ibizę CUPRA – każde z tych aut w towarzystwie pięknych hostess, najbardziej hiszpańskich Polek na Motor Show. Odwiedzający świat producenta mogli pójść o krok dalej i spróbować śródziemnomorskich drinków lub wziąć udział w konkursach dla publiczności, w których do wygrania były liczne gadżety SEAT.
Wystawą na Poznań Motor Show SEAT pokazał Polsce, że jego pozycja na rodzimym oraz międzynarodowym rynku motoryzacyjnym jest bardzo mocna, zaś auta z powodzeniem konkurują z liderami swoich segmentów. Już pierwszego dnia targów Leon ST CUPRA otrzymał nagrodę Motor Show Awards z rąk kapituły najznamienitszych dziennikarzy motoryzacyjnych za swoje sportowe cechy.
– Jest to dla nas niezwykły dowód uznania ze strony największych ekspertów motoryzacyjnych w Polsce oraz zapowiedź nowej ery, w którą wkroczył SEAT. Dzięki temu w przyszłość spoglądamy z dużym optymizmem – komentuje Jakub Góralczyk.