Ford prezentuje na salonie samochodowym w Poznaniu pełną gamę swoich nowoczesnych produktów, wśród których prawdziwymi gwiazdami są nowe modele, reprezentujące różne filozofie w budowaniu samochodów.
Swoje premiery na Poznań Motor Show mają: C-MAX, Grand C-MAX, rajdowa Fiesta R2, opracowana przez M-Sport we współpracy z marką, oraz Ford Vignale S-MAX Concept, będący zwiastunem rozszerzenia oferty o prestiżowe produkty oraz spersonalizowane usługi, dostępne już w drugiej połowie 2015 r. w 6 wybranych, wzorcowych salonach marki w naszym kraju.
Zobacz także:
Legendarny Ford Mustang wchodzi do europejskiej i polskiej oferty w dwóch wersjach nadwoziowych, dwóch wersjach silnikowych, z nowym podwoziem i pakietem najnowszych technologii. W Poznaniu ogłoszono ceny (podajemy je poniżej) i specyfikacje nowego modelu.
C-MAX i Grand C-MAX
Modele zostały zmodernizowane z uwzględnieniem założeń globalnej strategii stylizacyjnej „One Ford”. Z przodu wzrok przykuwa elegancki przedni pas z typową trapezoidalną osłoną chłodnicy. Zmodernizowana maska silnika ma płynną powierzchnię. Projektując wnętrze styliści uwzględnili opinie klientów, tworząc bardziej intuicyjny w obsłudze projekt deski rozdzielczej z mniejszą liczbą przycisków i przełączników.
Nowa, satynowa tapicerka w czarnym kolorze oraz chromowane detale tworzą bardziej nowoczesny i elegancki wygląd. Poszczególne funkcje są teraz łatwiejsze w obsłudze. Nowy schowek w centralnej konsoli jest większy i jest wyposażony w przesuwany podłokietnik. Modele są wyposażone w zaawansowane technologie, które pomagają kierowcom uniknąć kolizji lub złagodzić jej skutki, a także uchronić auto przed otarciami i wgnieceniami powstałymi podczas manewrowania na parkingach.
System wspomagający parkowanie równoległe Active Park Assist potrafi sam wyszukać odpowiednie miejsce parkingowe i automatycznie zaparkować w nim pojazd. Nowa technologia Perpendicular Parking wspomaga dodatkowo parkowanie prostopadłe. Dodatkowe czujniki wykorzystywane są również przez dwa systemy wspomagające kierowcę podczas wyjazdu z parkingu:
– system Cross Traffic Alert ostrzega kierowcę podczas wyjazdu tyłem z parkingu przed innymi pojazdami;
– system Park-Out Assist pomaga kierowcom podczas wyjazdu z równoległego miejsca parkingowego.
Ford unowocześnił również popularny system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach Active City Stop, który działa do prędkości 50 km/h (wcześniej do 30 km/h). W przypadku poruszających się obiektów wykorzystywany jest system aktywnego hamowania Active Braking. W tegorocznej edycji Raportu Samochodów Używanych DEKRA 2015 Ford C-MAX otrzymał prestiżowe wyróżnienie jako najbardziej niezawodny pojazd w swojej klasie.
Ford Fiesta R2 z silnikiem 1.0 EcoBoost
Fiestę R2, opracowaną przez M-Sport we współpracy z Fordem, napędza 3-cylindrowy silnik benzynowy 1.0 EcoBoost. Jest to pierwszy model homologowany przez FIA na podstawie nowych przepisów, które pozwalają uczestniczyć w rajdach w klasie R2 samochodom wyposażonym w jednolitrowe silniki z turbodoładowaniem. Ford Fiesta R2 został wyposażony w gruntownie przeprojektowane, rajdowe podzespoły (skrzynia biegów, układ hamulcowy, podwozie).
Nowy Ford Fiesta R2 wystartuje w serii Drive DMACK Fiesta Trophy przeznaczonej dla aut tego samego typu. W Polsce nową Fiestę R2 będzie można obejrzeć podczas Rajdu Polski, siódmej rundy WRC, rozgrywanego w dniach 2-5 lipca.
Ford Vignale S MAX Concept
Ford Vignale S-MAX Concept to kolejny model z ekskluzywnej linii, odznaczający się eleganckim wyglądem, wykończeniem na najwyższym poziomie oraz bogatą specyfikacją. Ma detale i wykończenie w najlepszym gatunku, aplikacje przypominające drogocenną biżuterię, chromowane nakładki na boczne lusterka, charakterystyczną, sześciokątną osłonę chłodnicy oraz 21-calowe, aluminiowe obręcze kół Vignale. Nadwozie pokrywa unikatowy lakier w kolorze „Milano Grigio”.
To przestronny i elegancki samochód – takie też będą wszystkie auta serii spod znaku Vignale. Pierwszy z nich, Ford Vignale Mondeo, dostępny będzie w Polsce w drugiej połowie br.
Ford Store
Wraz z premierą modelu Ford Vignale S-MAX Concept firma Ford przedstawia zwiedzającym poznańską ekspozycję firmy swoją wizję usług Ford Vignale. W Polsce salony Ford Store poprowadzić będzie sześciu dilerów Forda: Auto Boss – Chorzów, Auto Brzezińska – Łódź, Bemo Motors – Warszawa, BCH Chwaliński – Opole, Euro Car – Gdynia oraz PGD Partner – Kraków. Wyposażono je min. w interaktywne stoliki z wbudowanymi ekranami LCD, a każdy salon zapewnia indywidualną obsługę oraz przyjazną atmosferę.
Sprzedawane będą to nie tylko Fordy Vignale, ale również inne auta mające szczególne miejsce w ofercie firmy – m.in. Focus RS, Edge i Mustang. Ten ostatni debiutuje w Polsce.
Ford Mustang
Samochód wyróżnia się doskonałymi osiągami, świetnym wyglądem, znakomitym podwoziem i wysoką jakością wykonania, zachowując jednocześnie surowy charakter, który przez dziesięciolecia przyciągał miliony entuzjastów na całym świecie. Poznańska premiera jest pierwszą okazją, by pokazać Mustanga szerokiej publiczności w Polsce. Pojazd oferowany będzie w dwóch wersjach nadwoziowych – Fastback i Convertible, oraz w dwóch wersjach silnikowych – 2.3 EcoBoost i 5.0 V8.
Nowy silnik 2,3 l EcoBoost, zaprojektowany specjalnie dla tego modelu, wnosi do gamy jednostek napędowych Mustanga turbodoładowanie. Z mocą 317 KM i momentem obrotowym 434 Nm silnik ma wszystko, czego potrzebuje serce prawdziwego Mustanga… Widlasty, 5-litrowy ośmiocylindrowiec poddany został licznym modyfikacjom, osiąga moc 421 KM i moment obrotowy o wartości 524 Nm.
Pojazd otrzymał nowe zawieszenia z przodu i z tyłu. Do standardowego wyposażenia wersji z sześciostopniową, automatyczną przekładnią Select-Shift należą nowe łopatki zmiany biegów zamontowane przy kierownicy. Nowa, manualna przekładnia firmy Getrag otrzymała precyzyjniejszy układ sterowania biegami, a nowa konstrukcja przednich kolumn MacPhersona umożliwiła zastosowanie większych i wydajniejszych hamulców. Wersje GT będą wyposażone w wyczynowy układ hamulcowy. Z tyłu pracuje nowe, niezależne zawieszenie typu „integral-link”.
Nowy Ford Mustang jest jednym z pierwszych modeli tej marki w Europie wyposażonym w system SYNC 2.
CENY NOWEGO MUSTANGA ORAZ GT W POLSCE
Mustang
– 2.3 EcoBoost, 317 KM, manual (Fastback) – 148 400 zł;
– 2.3 EcoBoost, 317 KM, automat (Fastback) – 157 400 zł;
– 2.3 EcoBoost, 317 KM, manual (Convertible) – 165 400 zł;
– 2.3 EcoBoost, 317 KM, automat (Convertible) – 174 400 zł.
Mustang GT
– 5.0 Ti-VCT V8, 421 KM, manual (Fastback) – 169 400 zł;
– 5.0 Ti-VCT V8, 421 KM, automat (Fastback) – 178 400 zł;
– 5.0 Ti-VCT V8, 421 KM, manual (Convertible) – 186 400 zł;
– 5.0 Ti-VCT V8, 421 KM, automat (Convertible) – 195 400 zł.