POZNAŃ MOTOR SHOW 2014: MOCNE WEJSCIE VOLKSWAGENA

VW_1k

Podczas Poznań Motor Show (27-30 marca) Volkswagen zaprezentuje po raz pierwszy w Polsce cztery modele samochodów.

Będą to nowe Polo, które odświeżono stylistycznie i wyposażono w nowoczesne systemy wspierające kierowcę, Golf Sportsvan, który jest połączeniem vana i samochodu kompaktowego, a także niezwykle efektywny elektryczny up!, pozwalający 100 km przejechać za 6,55 zł oraz najoszczędniejszy seryjnie produkowany samochód na świecie – XL1.


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
POZNAŃ MOTOR SHOW 2014


Poznań Motor Show to największe w Polsce targi motoryzacyjne. W hali 3a, gdzie stoiska będą miał firmy należące do grupy Volkswagena zgromadzonych zostanie kilkadziesiąt samochodów, w tym 21 modeli należących do marki Volkswagen.

– Volkswagen przedstawiając nowe modele samochodów często wytycza nowe standardy na rynku i staje się wzorcem dla konkurencji. Nie inaczej jest w przypadku nadchodzących premier. W tym roku na polski rynek wprowadzimy aż 11 nowych modeli, podczas Poznań Motor Show zaprezentujemy cztery z nich. Po raz pierwszy w Polsce pokażemy nowe Polo. Na szczególną uwagę zasługuje wersja TDI BlueMotion, która zużywa zaledwie 3,1 l. paliwa na 100 km i jest tym samym najoszczędniejszym pięcioosobowym samochodem z silnikiem wysokoprężnym na świecie. Podobnie jest z elektrycznym up!em – na przejechanie 100 km tym pięciodrzwiowym samochodem należy wydać zaledwie 6,55 zł. Absolutnym rekordzistą jest XL1, który średnio zużywa 0,9 litra paliwa na 100 km. Jest on najoszczędniejszym seryjnie produkowanym samochodem na świecie. Zapraszam na stoisko Volskwagena, bez wątpienia warto zapoznać się z najnowszymi, innowacyjnymi technologiami, które zawarte są w naszych samochodach – powiedział Tomasz Tonder, PR Manager marki Volkswagen.

VW_2k

Nowe Polo

Volkswagen Polo jest jednym z najpopularniejszych małych samochodów na świecie. Podczas Motor Show w Poznaniu zostanie zaprezentowana jego kolejna generacja, znacznie udoskonalona pod względem technicznym. Ogromny krok na przód zrobiono w dziedzinie silników, cała paleta jednostek napędowych została odnowiona. Silniki są oszczędniejsze nawet o 21 procent. Rekordową wartością może pochwalić się Polo BlueMotion. Ze średnim zużyciem paliwa wynoszącym 3,1 l/100 km (82 g/km CO2) jest najoszczędniejszym pięcioosobowym samochodem z silnikiem wysokoprężnym na świecie.

Nowe Polo wyposażono w systemy wspomagające kierowcę i poprawiające bezpieczeństwo jazdy, takie jak: reflektory w technologii LED, regulację sposobu tłumienia amortyzatorów, hamulec multikolizyjny (po kolizji samoczynnie inicjuje hamowanie), system rozpoznający zmęczenie kierowcy, system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście oraz automatyczny tempomat ACC. Niektóre z tych systemów zastosowano po raz pierwszy nie tylko w Polo, ale w ogóle w klasie małych samochodów.

VW_3k

Golf Sportsvan

Golf Sportsvan, obok klasycznego Golfa Hatchback i Golfa Varianta, jako trzecia wersja nadwozia uzupełnia gamę Golfa VII. Z atrakcyjnymi proporcjami i ostrymi konturami Sportsvan jest jednym z najbardziej interesujących nowych kompaktowych vanów. Trzyosobową, dzieloną tylną kanapę można składać i przesuwać, do przodu i do tyłu, o 180 mm. W przypadku wykorzystania przestrzeni bagażowej do oparć przednich foteli i po dach, jej maksymalna pojemność wynosi ponad 1500 litrów.

W momencie wprowadzenia na rynek, Golf Sportsvan będzie dostępny z sześcioma nowymi silnikami (cztery TSI i dwa TDI). Wszystkie jednostki wyposażone są seryjnie w system Start-Stop i spełniają normę emisji spalin Euro 6. Zużycie paliwa w porównaniu z Golfem Plus zmniejszyło się nawet o 19 procent.

VW_4k

e-up!

e-up! jest samochodem pięciodrzwiowym i w pełni nadaje się do codziennej eksploatacji w mieście. Zużywa on zaledwie 11,7 kWh energii na 100 km. Przy średniej cenie energii elektrycznej 0,56 zł za kWh (średnia cena prądu w Polsce, stan na 10.03.2014 r.), przejechanie 100 km kosztuje tylko 6,55 zł. Za napęd odpowiedzialne są: silnik elektryczny (60 kW/82 KM), bateria litowo-jonowa zamontowana w podłodze między osiami oraz układ elektroniki mocy. Moc silnika elektrycznego jest przenoszona na przednie koła przez 1-biegową przekładnię. Zasięg rozwijającego moc 60 kW/82 KM i prędkość maksymalną 130 km/h e-up! wynosi – w zależności od stylu jazdy i obciążenia – między 120 a 160 kilometrów.

XL1

Volkswagen XL1 jest najoszczędniejszym seryjnie produkowanym samochodem na świecie. Model ten zużywa zaledwie 0,9 litra paliwa na 100 km. Dzięki hybrydowemu układowi XL1 może przejechać 50 km wykorzystując tylko i wyłącznie silnik elektryczny, nie emitując przy tym oczywiście szkodliwych substancji do atmosfery. Wartości, które cechują ten model robią wrażenie: niska waga (795 kg), perfekcyjna aerodynamika (Cd 0,189) oraz nisko umieszczony środek ciężkości (wysokość samochodu 1.153 mm). Wszystko to powoduje, że na utrzymywanie stałej prędkości 100 km/h XL1 potrzebuje 8,4 KM. W trybie elektrycznym na przejechanie 1 km samochód zużywa mniej niż 0,1 kWh.

Układ napędowy XL1 składa się z dwucylindrowego silnika TDI o mocy 48 KM, silnika elektrycznego o mocy 27 KM, 7-mio stopniowej przekładni DSG oraz litowo-jonowej baterii. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 160 km/h. Do 100 km/h samochód przyspiesza w 12,7 sekundy.

VW_5k