W odlewni Volkswagena Poznań rozpoczęła się seryjna produkcja elementu obudowy elektrycznego silnika nowego modelu VW ID.3.
Komponent trafia następnie do zakładu w Kassel, gdzie powstaje elektryczny pełny układ napędowy auta.
Zobacz także:
Wielkość produkcji tego elementu jest szacowana na pół miliona sztuk rocznie. Na zakup urządzeń i przebudowę niezbędnej infrastruktury spółka przeznaczyła ponad 40 milionów złotych. W hali o powierzchni 1 200 m2 zbudowano nowoczesną linię produkcyjną z maszynami odlewniczymi i służącymi do obróbki. Produkcja w odlewni Volkswagen Poznań jest neutralna pod względem emisji CO2.
Proces produkcji elementu obudowy elektrycznego silnika Volkswagena ID.3 jest całkowicie zautomatyzowany. Do obróbki części są wykorzystywane cztery innowacyjne technologie: digitalizacja całej linii z wykorzystaniem systemu kodów DCM i kamer.
Automatyczny załadunek części na linię obróbczą przy pomocy robota i skanera laserowego. Technologia chłodzenia narzędzi obróbczych za pomocą mgły olejowej i powietrza oraz w pełni zautomatyzowane pakowanie części połączone z systemem logistycznym.
W 2018 roku w odlewni powstało 4 mln 424 tys. elementów. Od 2019 roku odlewnia dołączyła do zakładów Volkswagen Poznań, które są zasilane w 100 proc. energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych.
Volkswagen ID.3 to pierwszy elektryczny samochód, którego produkcja biorąc pod uwagę cały łańcuch dostaw jest neutralna pod względem ogólnego bilansu dwutlenku węgla. Emisja CO2, której w procesie produkcji nie uda się uniknąć, zostanie zrekompensowana udziałem marki w certyfikowanych projektach służących ochronie klimatu.