Dzięki tak wyjątkowym modelom jak 356 i 911, marka Porsche od 1948 roku cieszy się reputacją wśród producentów samochodów sportowych. W ciągu minionych 60 lat Porsche stworzyło ekskluzywne auta.
Wiele z nich będzie częścią wystawy zatytułowanej „60 lat supersportowych samochodów” którą można podziwiać w Muzeum Porsche do 17 marca 2014 roku. Niektóre z prezentowanych modeli nie miały swojej premiery i nie były oficjalnie prezentowane publiczności.
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
Przykładem jest pierwszy model 550 Spyder kupiony przez osobę prywatną. W styczniu 1955 r. modelem tym ścigał się Kurt Ahrens. Obecnie jednostka napędowa zastosowana w 550 Spyder cieszy się taką sławą, jak sam model i jest znana jako „silnik Fuhrmanna”. Czterocylindrowy płaski silnik z czterema wałkami rozrządu OHC uznawany jest za jeden z najlepszych silników Porsche wszechczasów. Podziwiać go można na nowo otwartej wystawie w Porsche Muzeum.
Muzeum zaprezentuje również legendarny model 904 Carrera GTS. Prawdziwie wszechstronna maszyna, która doskonale daje sobie radę na wszystkich torach wyścigowych, dzięki czemu odniosła ponad 300 zwycięstw od czasu swojej prezentacji w 1963 r., do połowy lat 70 XIX wieku. Na odwiedzających czeka również wyjątkowy egzemplarz: jedyne na świecie Porsche 911 Turbo RS. Ten model to jedyne 911 Turbo, które posiada lekką konstrukcję stosowaną w modelach Carrera RS, ze specjalną modyfikacją wprowadzoną na życzenie Herberta von Karajana.
Porsche 911 Turbo RS zapisało się na kartach muzycznej historii, kiedy pojawiło się na okładce płyty von Krajana pt. „Famous Overtures”. Album został nagrany z udziałem orkiestry Filharmoników Berlińskich.
Kolejnym potężnym modelem, który będzie można podziwiać podczas wystawy jest słynne Porsche 959 S, które zdecydowanie wyprzedziło swoje czasy i podniosło technologiczną poprzeczkę. Ten model powstał na bazie prototypu zaprezentowanego podczas salonu samochodowego IAA w 1983 r. Prototyp wyznaczał nowe granice dla przyszłych pokoleń samochodów sportowych. Ogrom innowacji i nowoczesnych technologii zastosowanych w tym modelu sprawił, że 959 stał się oficjalnym kamieniem milowym całej wystawy.
Prezentowane na wystawie Porsche 911 GT1 jest kolejnym przykładem na to, że każde Porsche zdecydowani jest samochodem sportowym. Wyprodukowany w limitowanej edycji 21 egzemplarzy z homologacją drogową, Porsche stworzyło cywilną wersję GT1, które po raz pierwszy pojawiło się w Le Mans w 1996 r. i od tamtej pory jest niepokonane. Technologia zastosowana w GT1 pochodzi prosto z toru wyścigowego.
Porsche Carrera GT, które po raz pierwszy zaprezentowano w 2000 r. w Paryżu jako prototyp, idealnie dopełnia tę wystawę.
Ten supersportowy samochód został zaprojektowany tak, aby już na pierwszy rzut oka prezentował sportowy charakter, pomimo tego, że był samochodem seryjnie produkowanym i zapewniał maksimum przyjemności z jazdy. Dzięki unikalnemu designowi Carrery GT, Porsche wkroczyło w nowe millennium.
Muzeum Porsche czynne jest od wtorku do niedzieli, w godz. 9:00 – 18:00. Wstęp kosztuje 8 euro dla osób dorosłych.