Wyjątkowy, indywidualnie skonfigurowany model Porsche 911 Dakar RED 58 Special, który swoją specyfikacją nawiązuje do kultowego rajdu sprzed 55 lat, będzie teraz dostępny w sprzedaży.
To w podobnym 911 z numerem startowym 58 fabryczna załoga Porsche w składzie z Sobiesławem Zasadą jako kierowcą i Markiem Wachowskim w roli pilota wygrała etap po bezdrożach Australii. Skonfigurowane w ramach fabrycznego programu Sonderwunsch (niem. „życzenie specjalne”) auto jest jedynym takim egzemplarzem na świecie.
Zobacz relacje:
MAZDA: MX-30 I CX-60 W ATRAKCYJNEJ FORMIE FINANSOWANIA DLA FIRM
Porsche 911 Dakar Red58 Special już wkrótce znajdzie nowego właściciela. Samochód w najbliższych tygodniach będzie dostępny do zakupu w ramach licytacji. Bezpośredni udział w licytacji będą mogli brać udział dealerzy Porsche, dlatego wszystkie osoby zainteresowane zakupem tego wyjątkowego, jedynego na świecie modelu, proszone są o kontakt z wybranym Porsche Centrum.
Idea stworzenia specjalnej edycji 911 związanej z Sobiesławem Zasadą sięga 2014 roku. Pomysł wciąż w nas dojrzewał, a kiedy pojawiły się zapowiedzi 911 Dakar, nie było już wątpliwości, na jakim wariancie powstanie specjalna edycja 911 Dakar RED58 Special, nawiązująca do czerwono-pomarańczowego samochodu, którym Sobiesław Zasada i Marek Wachowski przejechali rajdowy szlak wiodący z Wielkiej Brytanii do Australii. Mamy nadzieję, że ten wyjątkowy egzemplarz trafi teraz w ręce prawdziwego miłośnika marki, który zadba o to szczególne dziedzictwo – mówi Wojciech Grzegorski, dyrektor marki Porsche w Polsce.
Polskie Porsche 911 Dakar RED58 Special
Konfigurowanie auta rozpoczęło się pod koniec 2022 r. Przedstawiciele Porsche Polska odwiedzili manufakturę Porsche w Stuttgarcie-Zuffenhausen i wspólnie z ekspertami programu Sonderwunsch zastanawiali się na najdrobniejszymi elementami przyszłego samochodu. Chodziło o to, by stworzyć model z jednej strony inspirowany historycznym pojazdem Zasady i Wachowskiego, a z drugiej – zupełnie wyjątkowy i niepowtarzalny.
Jednym z największych wyzwań był dobór koloru lakieru. Oryginalny samochód rajdowy z 1968 r. pomalowany był na kolor Blood Orange. Można by go odtworzyć w ramach programu Paint to Sample Plus, jednak w tym wypadku ze względu na ograniczenia czasowe zdecydowano się na skorzystanie z ręcznego lakierowania samochodu. Numer startowy 58 na drzwiach oraz napis „Poland” nad grillem tylnej pokrywy nie są naklejane, ale powstały w procesie ręcznego malowania.
O unikalnym charakterze samochodu stanowią między innymi projektory LED w drzwiach z indywidualną grafiką przedstawiającą logo maratonu Londyn-Sydney. O rajdowej przeszłości przypominają ucha holownicze w kolorze żółtym, klatka bezpieczeństwa oraz w pełni kubełkowe, sportowe fotele z pepitą oraz zagłówkami ze specjalnym haftem. Do dawnych czasów nawiązują też lakierowane oznaczenia modelu i marki w kolorze złotym, a także reflektory przednie z całkowicie chromowanym wykończeniem. Felgi i klamki drzwi lakierowane są na kolor Brilliant Silver. Wisienką na torcie jest spersonalizowana, chromowana plakietka RED58 na słupkach B z autografem Sobiesława Zasady. Podpis legendarnego polskiego rajdowca jest też wytłoczony na pokrywie schowka w konsoli środkowej.
W sumie Porsche 911 Dakar RED58 Special ma ponad pół setki indywidualnych opcji – w tym personalizowane dywaniki podłogowe z indywidualną grafiką na skórzanej wstawce – London-Sydney Marathon, krzyżowe przeszycia czarnej, skórzanej tapicerki, a nawet zatyczki wentyli w oponach z numerem 58.