PORSCHE: WŁAŚCICIEL BĘDZIE SAM KOMPENSOWAŁ EMISJĘ CO2

porsche-emisja1

Porsche oferuje nabywcom kalkulator emisji Impact – narzędzie, które umożliwia klientom wyliczenie i zrównoważenie śladu węglowego ich samochodu w oparciu o pokonywany przebieg oraz model i wersję.

Od pewnego czasu podobne programy równoważenia jednostkowej emisji dwutlenku węgla funkcjonują już dla podróżujących samolotami czy pociągami.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Dzięki Porsche Impact użytkownik – na podstawie zadeklarowanego rocznego przebiegu – może określić ilość dwutlenku węgla, jaką emituje jego pojazd, oraz poziom wkładu finansowego potrzebnego do jej neutralizacji. Wkład ten zostanie przeznaczony na wsparcie projektów związanych z ochroną środowiska. Kierowca Porsche sam decyduje, który z nich chce wesprzeć.

Dostępne projekty koncentrują się na energii wodnej i słonecznej, a także na ochronie lasów oraz różnorodności gatunków. Wszystkie uzyskały międzynarodowe certyfikaty i są realizowane w regionach, w których istnieje istotny potencjał w zakresie ochrony środowiska i klimatu – na terenie USA, Meksyku, Wietnamu oraz Zimbabwe. Dzięki temu klienci Porsche mogą przyczynić się do przywrócenia równowagi w zakresie neutralności węglowej. Wkrótce do oferty programu Porsche Impact dołączą projekty z Chin i Europy.

porsche-emisja2

Również sama firma Porsche korzysta z tego mechanizmu – od końca listopada program neutralizacji emisji obejmuje całą flotę jej pojazdów służbowych, czyli około 6100 samochodów, w tym oczywiście auta wyścigowe. Przykładowo, w przypadku egzemplarza aktualnej generacji Cayenne, który co roku pokonuje średnio 15 tysięcy km, wkład kompensacyjny wynosi 62,70 euro rocznie.

Obecnie z Porsche Impact – w ramach pilotażowego projektu – mogą korzystać klienci z Niemiec, Wielkiej Brytanii i Polski. W ciągu najbliższych miesięcy program kompensacji zostanie wprowadzony na kolejne rynki.

Już na początku lat 70. Porsche rozprawiło się z rdzą – wprowadzając do produkcji cynkowane ogniowo, które zapewniło długoterminową ochronę antykorozyjną. Zastosowane komponenty i materiały w aucie sprawiają, że w 85 proc. ich nadaje się do przetworzenia i powtórnego użycia. Producent premium wprowadził wiele innowacji, takich jak wysokowydajne katalizatory spalin z metalu.

Ponadto firma robi wszystko, co w jej mocy, aby uniknąć emisji dwutlenku węgla lub przynajmniej ją ograniczyć. Uwzględnia przy tym cały łańcuch tworzenia wartości: od dostawców, przez produkt, aż po sprzedaż oraz recykling. Obecnie do produkcji i logistyki kolejowej producent wykorzystuje w 100 proc. „zieloną” energię.

Nowe Porsche 911

Porsche Impact debiutuje wraz z ósmą generacją Porsche 911, które celebrowało swoją światową premierę w przeddzień rozpoczęcia salonu samochodowego w Los Angeles. Nowe 911 posiada znacznie bardziej muskularny wygląd oraz 10,9-calowy ekran dotykowy w kabinie. Inteligentne elementy sterowania oraz podwozia, a także systemy wspomagające łączą dynamikę z wymogami cyfrowego świata.

Nowa generacja sześciocylindrowych, turbodoładowanych silników typu bokser została zmodernizowana – w modelach S osiąga moc 331 kW (450 KM). Efektywność napędu wzrosła za sprawą ulepszonego procesu wtrysku oraz nowej konfiguracji turbosprężarek i układu chłodzenia powietrza doładowującego. Siła napędowa trafia do tylnych kół za pośrednictwem nowo opracowanej ośmiobiegowej przekładni dwusprzęgłowej.

Gama nowości obejmuje też nowe systemy wspomagające, w tym tryb Porsche Wet oraz Night Vision Assist z kamerą termowizyjną, a także wszechstronną łączność, która teraz wykorzystuje również inteligencję „roju”. Wyposażenie uzupełniają trzy unikalne oferty cyfrowe: poza Porsche Impact należy do nich usługa Porsche Road Trip, stworzona z myślą o wyjątkowych wycieczkach, oraz lifestyle’owy asystent Porsche 360+.