PORSCHE: TRZECI WARIANT E-HYBRID W RODZINIE MODELU CAYENNE

Do gamy luksusowych SUV-ów Porsche dołącza Cayenne S E-Hybrid, pozycjonowane pomiędzy Cayenne E-Hybrid oraz Cayenne Turbo E-Hybrid

Porsche poszerza ofertę hybrydowych odmian nowego Cayenne. Najnowsze Cayenne S E-Hybrid – trzecia hybryda plug-in z niedawno odnowionej serii luksusowych SUV-ów – imponuje doskonale wyważoną dynamiką jazdy, komfortem i efektywnością.


Zobacz także:

JEEP: NOWY WRANGLER 2024 WKRACZA NA EUROPEJSKIE RYNKI
 

PREMIERY


 

Nowe Cayenne S E-Hybrid to trzeci zelektryfikowany wariant silnikowy tej serii modelowej, plasujący się pomiędzy Cayenne E-Hybrid oraz Cayenne Turbo E-Hybrid. Koncentrując się na doskonałej równowadze pomiędzy użytecznością na co dzień a wysokimi osiągami, S E-Hybrid – dostępne z nadwoziami SUV oraz SUV Coupé – stanowi doskonałe uzupełnienie gamy układów napędowych. Na początku 2023 r. hybrydowa technika Cayenne została wszechstronnie udoskonalona. Dzięki inteligentnemu zarządzaniu energią również w nowej wersji zapewnia jeszcze większy zasięg w trybie elektrycznym i krótkie czasy ładowania.

W Cayenne S E-Hybrid zmodyfikowany, 3,0-litrowy turbodoładowany silnik V6 o mocy 260 kW (353 KM) współpracuje z jednostką elektryczną o mocy 130 kW (176 KM). Razem osiągają one moc systemową 382 kW (519 KM) i maksymalny systemowy moment obrotowy 750 Nm. Ten wysoki potencjał przekłada się na osiągi: Cayenne S E-Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 263 km/h.

Zawieszenie pneumatyczne w technice dwukomorowej i dwuzaworowej zapewnia wszechstronne kompetencje

Cayenne S E-Hybrid jest standardowo wyposażone w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, łączące doskonałą dynamikę jazdy z wysokim poziomem komfortu. Innowacyjna technika dwukomorowa i dwuzaworowa oferuje szczególnie szerokie spektrum charakterystyki, od wyjątkowej wygody po dynamiczne zachowanie pod kątem wysokich osiągów. Jednocześnie nowe warianty S E-Hybrid korzystają z optymalizacji układu hybrydowego obecnej generacji Cayenne. Zasięg w trybie elektrycznym wynoszący do 90 kilometrów (EAER city) pozwala na odbywanie większości codziennych podróży lokalnie bezemisyjnie. To zasługa akumulatora o pojemności 25,9 kWh. Nowa pokładowa ładowarka AC o mocy do 11 kW przy odpowiednim źródle prądu pozwala na pełne naładowanie Cayenne S E-Hybrid w niecałe dwie i pół godziny.

Również od strony wizualnej Cayenne S E-Hybrid harmonijnie integruje się z obecną gamą modelu. Standardowe wyposażenie obejmuje 20-calowe obręcze Cayenne S i układ wydechowy z dwiema podwójnymi końcówkami ze szczotkowanej stali nierdzewnej. Nowe Cayenne S E-Hybrid z nadwoziem SUV wyróżnia się pakietem zewnętrznym z elementami w kolorze srebrnym, a w wersji Coupé mają one kolor czarny. Bezpieczeństwo i komfort podczas jazdy po zmroku wspierają standardowe reflektory matrycowe LED Matrix. Na życzenie dostępne są innowacyjne reflektory LED Matrix HD.

Standardowe wyposażenie, na które kierowca może liczyć w kabinie, obejmuje fotele z 8-kierunkową regulacją elektryczną, pakiet Sport Chrono z przełącznikiem trybów jazdy, nakładki na pedały ze stali nierdzewnej, a także pakiet wykończenia wnętrza Diamar w kolorze Silvershade. Kierowca może także korzystać z dodatkowych funkcji aplikacji My Porsche oraz nowych funkcjonalności Apple CarPlay. Porsche jest pierwszym producentem motoryzacyjnym, który w ramach CarPlay umożliwia łatwiejszy dostęp do ustawień auta. Dodatkowy komfort w nowym Cayenne S E-Hybrid zapewnia opcjonalny ekran dla pasażera z funkcjami wideo w samochodzie, a także system kontroli jakości powietrza, którego zadaniem jest filtrowanie cząstek stałych i niebezpiecznych substancji.

Nowe Cayenne S E-Hybrid można zamawiać już w Porsche Centrach. Ceny tego modelu zaczynają się od 519 tys. zł (Coupé od 539 tys. zł).