PORSCHE: TRWA PROGRAM TESTÓW NOWEJ GENERACJI MODELU 911

porsch-911-1

Ósma generacja Porsche 911 – klasycznego samochodu sportowego – pojawi się na europejskim rynku na początku 2019 roku. Przedtem prototypy modelu kończą finałowy program testów przeprowadzany w różnych zakątkach świata.

Program, który poddaje nowe auta ogromnym obciążeniu. Przemieszczają się one pomiędzy strefami klimatycznymi z różnicą temperatur wynoszącą nawet 85 stopni Celsjusza.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Sprintem pokonują zmiany wysokości sięgające ponad 4 km, znoszą korki w wielkich miastach i ustanawiają nowe rekordy na torach. Po wszystkim każdy element samochodu musi działać równie niezawodnie, co na początku.

– Poza niezrównanymi osiągami to użyteczność na co dzień zawsze sprawiała, że 911 było klasą samo dla siebie. Właśnie dlatego testujemy samochód we wszystkich warunkach, przy każdej pogodzie i w każdym regionie. Zespół napędowy musi zachowywać się w nienaganny sposób – tak samo jak płyny, systemy, procesy użytkowania i wyświetlacze. To jedyny sposób, dzięki któremu możemy być pewni, że samochód jest zdolny bezbłędnie przejechać przez wszystkie regiony świata – skomentował Andreas Pröbstle, menedżer projektu kompletnego samochodu 911.

 

W pierwszej kolejności testy skupiają się na tradycyjnie najważniejszych obszarach, takich jak podwozie i silnik, które zostały udoskonalone – zarówno celem podniesienia osiągów, jak i wygody na co dzień. Dodatkowo przewidziano testy funkcjonalne i obciążeniowe całkowicie nowej koncepcji obsługi w kokpicie, a także instrumentów oraz wyświetlaczy. Również nowe systemy wspomagające kierowcę i poszerzony zakres łączności muszą sprostać wyzwaniom, jakie stawia intensywny maraton testowy: usługi Porsche Connect różnią się zależnie od kraju, dlatego testowanie ich działania i funkcjonalności wymaga dużych nakładów.

W regionach o gorącym klimacie, takich jak państwa Zatoki Perskiej na Bliskim Wschodzie czy Dolina Śmierci w USA, klimatyzacja, zarządzanie temperaturą i przebieg procesu spalania muszą zaliczyć testy funkcjonalne w temperaturze nawet 50 stopni Celsjusza. Wewnętrzne komponenty nie mogą się rozszerzać, kurczyć ani hałasować, gdy zostaną np. wystawione na intensywne nasłonecznienie.

W Finlandii, w temperaturach rzędu -35 stopni Celsjusza, harmonogram testów obejmował m.in. uruchamianie silnika na zimno, skuteczność ogrzewania i klimatyzacji, poziom przyczepności, zawieszenie, prowadzenie i zachowanie podczas hamowania, a także szybkość reakcji systemów kontroli dynamiki jazdy.

 

Kręte, wymagające drogi w europejskim obszarze koła podbiegunowego oferują optymalne warunki do testowania sportowego samochodu. W ramach testów wytrzymałościowych egzemplarze nowej „911” trafiły też do Chin, na tamtejsze tory wyścigowe i publiczne drogi, z typowym dla tego kraju natężeniem ruchu, jak również udowodniły, że potrafią niezawodnie pracować na paliwach o odmiennych właściwościach.

Stałym punktem rygorystycznego programu testowo- rozwojowego Porsche jest Nürburgring. Silnik, przekładnia, hamulce i podwozie – to wszystko musiało udowodnić swoje kompetencje na tym wymagającym torze, zlokalizowanym w rejonie gór Eifel. We Włoszech pojazdy testowe jeździły wokół szybkich pętli toru Nardò, gdzie skupiano się nie tylko na prędkości maksymalnej, ale także na chłodzeniu i prowadzeniu.

Najniższy punkt w trakcie testów wytrzymałościowych przedprodukcyjne auta osiągały w Dolinie Krzemowej – było to około 90 m poniżej poziomu morza. Z kolei rzadkie powietrze na szczycie Mount Evans w Kolorado (4300 m n.p.m.) stanowiło wyzwanie dla doładowania biturbo oraz układu paliwowego. Do chwili ukończenia testów nowe „911” pokonały łącznie dystans około 3 milionów kilometrów.

Mniej efektownym, choć nie mniej ważnym punktem programu są codzienne próby na publicznych drogach w miastach i wsiach całych Niemiec. Także podczas tego etapu kierowcy pojazdów testowych pokonują znaczne przebiegi. Cel: zagwarantowanie trwałości i codziennej wygody kompletnego samochodu oraz jego układów – tak aby nowa generacja auta kontynuowała tradycję.