Osiągi i oszczędność – nowe Porsche Cayenne S E-Hybrid dowodzi, że te cechy nie muszą się wykluczać. Podczas dziennikarskich jazd testowych na dystansie 4200 kilometrów SUV premium z hybrydowym napędem plug-in zużył średnio 5,6 l/100 km.
Najlepszy wynik – zaledwie 1,4 l/100 km – był o ponad połowę niższy od pomiarów przeprowadzonych w cyklu NEDC (3,4 l/100 km).
Zobacz także:
Poza Porsche Cayenne te same trasy pokonywały egzemplarze modelu Panamera S E-Hybrid. Z uwagi na niższą masę własną, napęd na jedną, tylną oś oraz mniejszy opór powietrza, gran turismo w hybrydowej wersji typu plug-in może pochwalić się jeszcze niższym zapotrzebowaniem na paliwo – średnio 5,4 l/100 km.
Testy dziennikarskie obu modeli odbyły się w okolicach Frankfurtu nad Menem. Samochody przemierzały zarówno lokalne odcinki wiodące przez pobliskie wsie, jak i pozbawione limitu prędkości autostrady. Według pomiarów, ich zasięg w trybie elektrycznym wahał się od 36 do 56 kilometrów. Oznacza to, że hybrydowe Porsche „z wtyczką” może przejechać 36 kilometrów przy zerowym zużycia paliwa i zerowej lokalnej emisji spalin – nie tylko na stanowisku pomiarowym, ale także w warunkach normalnego ruchu drogowego.
Zespół napędowy Cayenne S E-Hybrid generuje moc systemową 306 kW (416 KM). Model przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 5,9 sek. i rozwija prędkość maksymalną 243 km/h. Jego sprzedaż rozpoczęła się w październiku br.
Porsche jest pierwszym producentem oferującym trzy hybrydy plug-in. Obok nowego Cayenne S E-Hybrid ich gama obejmuje model Panamera S E-Hybrid, pierwsze luksusowe auto z napędem hybrydowym typu plug-in na rynku, wprowadzone w sierpniu 2013 roku, a także supersportowy samochód 918 Spyder.