Na elementach elewacji nowych zakładów, w których produkowane będzie Porsche Taycan, niemiecka firma po raz pierwszy stosuje powierzchnię pochłaniającą dwutlenek azotu.
Jest to kolejny krok w kierunku stworzenia fabryki „Zero Impact”, czyli o zerowym wpływie na środowisko.
Zobacz także:
Elementy te wykonano z aluminium pokrytego dwutlenkiem tytanu. Taka powłoka działa niczym katalizator: wystawiona na działanie światła słonecznego, w warunkach niskiej wilgotności powietrza, rozkłada absorbowane cząsteczki zanieczyszczeń na nieszkodliwe substancje – wodę i azotany. W ramach pierwszego, pilotażowego projektu Porsche testuje zaawansowaną technologicznie elewację absorbującą NOx na powierzchni 126 metrów kwadratowych. Przy rozmiarze zaledwie 10 miejsc parkingowych ma ona skuteczność działania 10 drzew.
– Jeśli ocena wyników potwierdzi nasze oczekiwania, nic nie stoi na przeszkodzie, aby zastosować technologię pochłaniania tlenków azotu na innych budynkach i powierzchniach. Zrównoważony rozwój to szerokie pojęcie, na które składa się wiele pojedynczych elementów. W związku z tym nieustannie myślimy o środkach, które możemy wprowadzić, by zapewnić większe zrównoważenie naszych działań – w całym łańcuchu wartości – powiedział Albrecht Reimold, członek zarządu Porsche AG odpowiedzialny za produkcję i logistykę.
Nowa fabryka powstaje w siedzibie Porsche w Stuttgarcie- Zuffenhausen. Będzie tam wytwarzany pierwszy elektryczny samochód Porsche, którego debiut przewidziano na koniec 2019 r. Produkcja modelu Taycan będzie neutralna pod względem emisji CO2.
– Konsekwentnie realizujemy nasz cel, jakim jest produkcja sportowych samochodów bez jakiegokolwiek śladu ekologicznego – dodał Albrecht Reimold.
Właśnie dlatego Porsche przykłada ogromną wagę do zrównoważonego rozwoju w zakresie projektowania nowych budynków i zakładów produkcyjnych. Fakt, że producent samochodów sportowych robi to z powodzeniem, został już kilkakrotnie doceniony przez Niemiecką Radę ds. Budownictwa Zrównoważonego (DGNB). Najnowszą nagrodę zdobyła fabryka silników, w której wytwarzany będzie elektryczny napęd Porsche Taycan. Szanowane jury specjalistów z zakresu techniki uznało, że jej projekt wart jest statusu platynowego.
Fot.: Porsche (Cayenne E-Hybrid)