PORSCHE: SPRZEDAŻ W POLSCE WZRASTA, CZAS NA ELEKTRYKA

porsche-sprzed1

Na polskim rynku, w okresie od początku do września 2019 roku zarejestrowano 1435 nowych sportowych samochodów Porsche. Oznacza to 10-procentowy wzrost.

Jest on większy niż tempo, w jakim rośnie cały krajowy rynek motoryzacyjny.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Liderem zestawienia najchętniej wybieranych serii modelowych był Macan z wynikiem 661 dostarczonych egzemplarzy. To o 57 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2018 r. Dostawy nowego modelu w Polsce ruszyły pełną parą. Od niedawna oferta modelu obejmuje nie tylko wersje 245-konne oraz Macana S (354 KM), ale także topowy wariant Turbo z nowym silnikiem o mocy 440 KM, który ma świetne osiągi – przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 sek.

porsche-sprzed2

Od stycznia do września 2019 r. Macan stanowił ok. 46 proc. samochodów marki zarejestrowanych w Polsce, ale wysoki popyt utrzymuje również SUV Cayenne, który znalazł w tym okresie 369 nabywców – to wynik na poziomie zeszłorocznego. Kolejny impuls sprzedażowy zapewni nowe Cayenne Coupe, którego pierwsze egzemplarze trafiły już do użytkowników.

Trzecim modelem w rankingu sprzedaży Porsche w Polsce od stycznia do września 2019 r. była Panamera, zarejestrowana w liczbie 189 aut. Niesłabnącym wzięciem cieszą się dwudrzwiowe samochody sportowe – ze wskazaniem na kultowy model 911, który stanowi ok. 9 proc. sprzedaży marki w Polsce (125 sztuk). Samochody z serii 718 w pierwszych trzech kwartałach 2019 r. wybrało 91 nabywców.

Porsche zbiera już zamówienia na swój pierwszy w pełni całkowicie elektryczny samochód sportowy – model Taycan. Dostawy pierwszych egzemplarzy modelu w naszym kraju rozpoczną się na początku 2020 r.

porsche-sprzed3

– Trzy pierwsze kwartały 2019 r. przynoszą nam pozytywne rezultaty i optymistyczne prognozy do końca roku. Cieszy nas to tym bardziej, że firma stała przed wyzwaniem dostosowania produkcji nowo homologowanych samochodów spełniających normy spalin zgodne z cyklem pomiarowym WLTP. W przypadku niektórych grup modelowych dostępność produkcji nie zaspokajała potrzeb naszego rynku, dlatego w niektórych miejscach możemy zaobserwować spadek. Patrząc jednak na stale poszerzającą się dostępność w fabrykach oraz bank zamówień, jesteśmy spokojni. Szczególnie cieszy nas duże zainteresowanie naszą legendą: Porsche 911. Nowa generacja trafiła do klientów w późniejszych miesiącach roku, w dodatku nie jest jeszcze dostępna pełna gama silnikowa. Mimo tego aż 125 entuzjastów sportowych samochodów zdecydowało się wzbogacić swój garaż o tę ikonę motoryzacji. Na końcówkę roku oraz kolejny rok patrzymy optymistycznie, nie tylko z powodu dotychczasowych rezultatów, ale także dlatego, że wkrótce po polskich drogach zacznie jeździć nasz pierwszy w historii w pełni elektryczny samochód Porsche Taycan – podsumowuje Wojciech Grzegorski, dyrektor marki Porsche w Polsce.