PORSCHE: SAMOCHÓD JAKO CZĘŚĆ INTELIGENTNEGO DOMU

porsch-digi1

Poprzez spółkę Porsche Digital producent sportowych samochodów rozpoczyna współpracę z firmą technologiczną ze Stuttgartu o nazwie home-iX.

To start-up B2B specjalizujący się w rozwiązaniach dla inteligentnych domów, założony w 2016 r. przez byłych pracowników niemieckiej marki – Mehmeta Arzimana i Heiko Scholtesa.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Jednym z obszarów działalności firmy są rozwiązania w zakresie komunikacji samochód- dom dla producentów oryginalnego wyposażenia w branży motoryzacyjnej.

Obecnie Porsche Digital ma mniejszościowe udziały w home-iX. Założyciele firmy otrzymują również wsparcie w postaci przestrzeni biurowej, szkoleń i doradztwa strategicznego. Porsche Digital zleciło już start- upowi rozpoczęcie wspólnego pilotażowego projektu. Dotyczy on opracowania konkretnych rozwiązań w zakresie połączenia inteligentnych domów, samochodów, urządzeń mobilnych i cyfrowych asystentów.

porsch-digi2

Dla Thilo Koslowskiego, dyrektora generalnego Porsche Digital, współpraca z home iX podkreśla „fakt, że konsekwentnie realizujemy naszą strategię cyfryzacji. Rozwijamy nasz ekosystem i wprowadzamy nowe modele tworzenia wartości, zapewniające dochodowy rozwój i zdolność konkurencyjną”.

Według szefa Porsche Digital pojęcia „inteligentnego życia” i „inteligentnego domu” odnoszą się do środowiska, w którym gospodarstwo domowe oraz urządzenia mobilne – od układu klimatyzacji do samochodu – komunikują się ze sobą i mogą być sterowane centralnie. Codzienne aktywności zostają zautomatyzowane, a inteligentne sieci zapewniają efektywność, wygodę, niezawodność i produktywność, zarówno w domu, jak i w ruchu.

Neutralny interfejs na rynku rozwiązań dla inteligentnych domów

Home-iX rozwija platformę „Smart Living as a Service” (z ang. Inteligentne życie jako usługa) oraz rynek B2B (kontakty firma- firma) dla usług przeznaczonych dla inteligentnych domów. Firma sama siebie postrzega jako neutralny start-up założony bardziej w celu integracji rozwiązań oferowanych przez istniejących dostawców niż konkurowanie z nimi. Oferując alternatywę dla istniejących uwarunkowań rozdrobnionych rynków „smart x”, jak np. inteligentna energia czy inteligentna sieć energetyczna, home-iX stara się zapewnić lepszą kompatybilność z branżą „inteligentnego życia”.

W rezultacie tradycyjne branże, takie jak motoryzacyjna – tworzące swoje własne, spersonalizowane rozwiązania z zakresu „inteligentnego życia” dla końcowych odbiorców – zyskają łatwiejszy dostęp do tych rynków. Szefowie home-iX wierzą, że łączenie różnych dostawców jest niezbędne przy budowaniu przyjaznego dla użytkownika, kompleksowego ekosystemu „inteligentnego życia”.

Porsche Digital pełni funkcję centrum kompetencji w zakresie cyfryzacji. Firma definiuje i wdraża – w ścisłej współpracy z wszystkimi oddziałami Porsche AG – nowe strategie tworzenia wartości oraz innowacyjne gamy cyfrowych produktów. Do jej zadań należy również identyfikacja i ocena trendów, a w konsekwencji – zapewnienie dostępu do wszystkich istotnych technologii.

Porsche Digital postrzega siebie jako interfejs pomiędzy Porsche a innowatorami z całego globu. Poza siedzibami w Ludwigsburgu i Berlinie oraz nowym oddziałem w Santa Clara w Dolinie Krzemowej spółka planuje utworzenie kolejnych filii, m.in. w Azji.