W fabryce Porsche w Lipsku ruszyła seryjna produkcja nowego Porsche Panamera Sport Turismo. Pomyślnie zakończył się proces produkcyjny pierwszych egzemplarzy modelu dla klientów.
Obejmuje on nadwoziownię, lakiernię oraz montaż końcowy.Proces ten dostosowano specjalnie do wymogów nowego modelu.
Zobacz także:
– Wdrożenie do produkcji nowego Porsche Panamera Sport Turismo potwierdza rolę zakładów w Lipsku w produkcji zaawansowanych wariantów modelowych i technologicznych. Jako laureat nagrody J.D. Power, fabryka jest znana z niezrównanej jakości produkcji oraz optymalnej mieszanki produkcji warsztatowej i seryjnej – mówi Gerd Rupp, prezes zarządu Porsche Leipzig GmbH.
W ubiegłym roku Porsche rozbudowało fabrykę w Lipsku o zupełnie nowy obiekt produkcyjny – nadwoziownię dla kolejnej generacji modelu Panamera. Opiewająca na 500 mln euro inwestycja obejmuje także nowe centrum jakości, zapewniające kluczowe wsparcie przy uruchamianiu produkcji najnowszych modeli.
Centrum odpowiada też za przestrzeganie obowiązujących w Porsche surowych wymogów jakościowych i zarządzanie przejściem z etapu projektowania do produkcji seryjnej.
Panamera Sport Turismo zadebiutowała w marcu 2017 r., podczas salonu samochodowego w Genewie. Zbudowana na bazie cenionej sportowej limuzyny, nowa odmiana także dzięki niepowtarzalnemu designowi stanowi kolejne podkreślenie pozycji marki w segmencie aut luksusowych.
Równocześnie Sport Turismo, dysponujące silnikami o mocy do 404 kW (550 KM), jest najwszechstronniejszym modelem w swojej klasie. Niska krawędź i duży otwór załadunkowy, zwiększona pojemność bagażnika oraz koncepcja foteli 4+1 sprawiają, że nowy wariant modelu Panamera łączy użyteczność na co dzień z maksymalną elastycznością.