PORSCHE: PRACE NAD MODELAMI 919 HYBRID ORAZ 911 RSR

Porsche 1_3

Porsche rozpocznie sezon 2014 z najbardziej szerokim programem w historii. Porsche Motorsport nie tylko uczestniczy w LMP1, ale także wysyła dwa zespoły GT do uczestnictwa w wyścigach na całym świecie.

Porsche AG Team Manthey po raz kolejny umieści dwa samochody Porsche 911 RSR w serii wyścigów Sports Car World Endurance Championship (WEC), a także podczas 24-godzinnego Le Mans. Zespół wyścigowy CORE autosport weźmie udział w nowej serii Tudor United Sportscar Championship z ramienia Porsche North America.


Zobacz także:
SPORT


Inauguracją sezonu będzie 24-godzinny wyścig Daytona, który odbędzie się 25 stycznia. Zespół kierowców Porsche Motorsport nigdy nie był tak duży. W nadchodzącym sezonie będzie to 20 kierowców, w tym juniorzy i kandydaci do stypendium wybrani spośród międzynarodowych wyścigów markowych. Wszyscy obecni kierowcy fabryczni Porsche podpisali umowy na sezon 2014.

Porsche AG ogłosiło skład kierowców i nazwę pojazdu, z którym powróci do najwyższej kategorii serii Sport Car World Endurance Championship (WEC) w 2014 r. Najważniejszym momentem sezonu będzie Le Mans: podczas Porsche Night of Champions, które odbyło się w Weissach, potwierdzony został udział młodego Nowozelandczyka Brendona Hartley’a (24 lata) i od dawna związanego z Porsche kierowcy Marca Lieba (33) z Niemiec jako kierowców testowych samochodu wyścigowego LMP1, oficjalnie nazywanym „Porsche 919 hybrid”. W projekcie LMP1 wezmą również udział kierowcy Timo Bernhard (32), Romain Dumas (36), Neel Jani (30) i Australijczyk Mark Webber (37).

Porsche 2_1

– Jesteśmy bardzo dumni z naszego silnego, międzynarodowego zespołu kierowców. Trzech z sześciu kierowców jest kierowcami Porsche, dwóch należało nawet do juniorów Porsche. To jest coś, z czego jesteśmy szczególnie dumni. Nazwa pojazdu 919 hybrid powiązana jest z wygrywającym niegdyś w Le Mans Porsche 917, a także nawiązuje do 918 Spyder i pokazuje, że firma wiąże swoją przyszłość z hybrydami. Dzięki naszym modelom Cayenne jako SUV, Grand Touring Panamera oraz supersportowy, trzylitrowy 918 Spyder, jesteśmy na dobrej drodze. Jednak aby w dalszym ciągu być liderem w tej dziedzinie, musimy połączyć sportowe osiągi i stabilny rozwój. Czeka nas jeszcze wiele pracy. Maksymalna wydajność w zużyciu energii jest wymogiem jednej z dyrektyw nowych przepisów WEC dot. prototypów klasy 1 – i to jest również kierunek, w jakim podążają samochody – mówi Wolfgang Hatz, Członek Zarządu ds. Badań i Rozwoju w Porsche AG.

Kilka dni temu w Portimão w Portugalii dpo raz pierwszy za kierownicą 919 hybrid usiadł dziewięciokrotny zdobywca Grand Prix Mark Webber.

– Wiele rzeczy z tym związanych są dla mnie znajomych, wiele jest jednak obcych, ale wszystko jest wyjątkowe. Chłonę każdą najmniejszą informację i nie mogę się już doczekać kolejnych testów – mówi Australijczyk.

Porsche 3_2

Frédéric Makowiecki kierowcą 911 RSR

W nadchodzącym sezonie Francuz Frédéric Makowiecki (33) dołączy do zespołu Porsche Motorsport GT i poprowadzi 911 RSR. Makowiecki, który woli aby nazywać go Fred Mako, od lat jest kierowcą zasiadającym za kierownicą samochodów wyścigowych Porsche. Posiada ponad dziewięć lat doświadczenia w kokpicie 911. Jednym z jego największych osiągnięć było zdobycie tytułu Porsche Carrera Cup France w 2010 roku.

– Frédéric Makowiecki jest jednym z najszybszych i najbardziej doświadczonych kierowców GT. Posiada on nieocenione zasoby wiedzy dotyczące praktycznie każdego toru wyścigowego świata a do tego wie doskonale jak jeździć szybko Porsche 911. Oczekują z niecierpliwością naszej współpracy – powiedział Hartmut Kristen, Szef Porsche Motorsport.

Porsche Cup

Po udanym sezonie w międzynarodowych wyścigach GT, Austriak Martin Ragginger (25) może świętować zwycięstwo w Porsche Cup jako najlepszy prywatny kierowca Porsche na świecie. Z okazji Night of Champions w Centrum R&D w Weissach, Ragginger otrzymał tytuł Porsche Cup od Wolfganga Porsche, Przewodniczącego Rady Nadzorczej w Porsche AG.

Porsche 4_5

Ragginger wraca do domu nowym Porsche 911 Carrera S o wartości ponad 120 tysięcy euro. Drugi w tabeli Klark Quinn otrzymał 30 000 euro, a Robert Renauer 25 000 euro za trzecie miejsce. Całkowita wartość nagród pieniężnych znajdujących się w puli Porsche Cup wynosi 253 tysięcy euro. Trofeum będące pomysłem Ferry’ego Porsche, jest przyznawane co roku, od 1970 r. i trafia w ręce najlepszego prywatnego kierowcy wyścigowego Porsche. Kierowcy zdobywają punkty w klasyfikacji Porsche Cup w 18 międzynarodowych seriach wyścigów, a także w wybranych wyścigach długodystansowych.

Porsche Mobil 1 Supercup nadal z Formułą 1

Wyścigi serii nadal będą się odbywać w tym samym czasie, co F1. To udane partnerstwo, które rozpoczęło się w 1993 r., zostało przedłużone na kolejne trzy lata, aż do sezonu 2016 włącznie. 22. sezon Porsche Mobil 1 Supercup rozpocznie się 11 maja 2014 w Barcelonie. W kalendarzu znajduje się dziewięć wydarzeń, łącznie dziesięć wyścigów. Jeden z ciekawszych momentów będzie miał miejsce 12 października 2014 r. Supercup zadebiutuje na nowym torze Formuły 1 w Soczi.

Kalendarz Supercup 2014: 11 maja – Barcelona; 25 maja – Monte Carlo; 22 czerwca – Spielberg; 6 lipca – Silverstone; 20 lipca – Hockenheim; 27 lipca – Budapeszt; 24 sierpnia – Spa-Francorchamps; 7 września – Monza; 12 paździiernika – Soczi (2 wyścigi).

Porsche nabyło 51 procent udziałów w Manthey Racing GmbH – kontynuuje i poszerza swoją długą i owocną współpracę na torze Nürburgring.

Porsche 5_4