Minęło dziesięć lat od rozpoczęcia produkcji Porsche Panamera. Z tej okazji marka ma prezent dla swoich fanów – specjalną edycję modelu.
Nowa Panamera 10 Years Edition oferuje szczególnie bogate wyposażenie standardowe z zakresu komfortu i konfiguracji podwozia.
Zobacz także:
Nowe auto wyróżniają również ekskluzywne, zarezerwowane wyłącznie dla specjalnej edycji elementy stylistyczne, takie jak nowe 21-calowe obręcze Panamera Sport Design w metalizowanym kolorze białego złota, z satynowym wykończeniem, oraz utrzymane w tym samym odcieniu logo Panamera10 na przednich drzwiach. Jubileuszowe logo znajduje się także w kabinie, na panelu ozdobnym przed pasażerem z przodu i osłonach progów drzwi.
Wnętrze wykończono czarną, częściowo skórzaną tapicerką. Szczególnie wysokiej klasy atmosferę podkreślają dekoracyjne przeszycia w kolorze białego złota. Nowa urodzinowa edycja jest dostępna dla wariantów Panamera 4 i Panamera 4 E-Hybrid oraz dla odmian Sport Turismo z tymi samymi zespołami napędowymi.
Dodatkowe elementy w standardzie
Seria 10 Years Edition w rozszerzonej standardowej specyfikacji posiadaą: matrycowe reflektory LED z PDLS Plus, Asystenci zmiany i utrzymania pasa ruchu z rozpoznawaniem znaków drogowych, Asystent parkowania z kamerą cofania, a także panoramiczny dach, przyciemniane szyby, podgrzewane komfortowe fotele z 14-zakresową regulacją i herbem Porsche na zagłówkach, domykanie drzwi, cyfrowe radio oraz nagłośnienie przestrzenne BOSE.
Standardowe trójkomorowe adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z systemem Porsche Active Suspension Management (PASM) i wspomaganie układu kierowniczego Plus potęgują dynamikę jazdy. Hybrydowe odmiany zostają wyposażone w pokładową ładowarkę o mocy 7,2 kW zamiast standardowych 3,6 kW.
Model łączy osiągi, których można oczekiwać od wozu sportowego, z luksusem i wszechstronnością limuzyny.
Porsche Panamera 4 10 Years Edition z 2,9-litrową jednostką biturbo o mocy 243 kW (330 KM) można już zamawiać w cenie od 522 tys. zł. Wariant Sport Turismo z tym samym silnikiem kosztuje od 535 tys. zł.
Ceny urodzinowej edycji Porsche Panamera 4 E-Hybrid startują od 580 tys. zł, a odmiany Sport Turismo – od 593 tys. zł. 2,9-litrowy motor biturbo i mocny, 136 konny silnik elektryczny dostarczają tu łącznie 340 kW (462 KM).
Panamera
Druga generacja (G2) modelu jest jeszcze bardziej sportowa i elegancka od poprzedniej, ale nie mniej przestronna. Za sprawą układów podwozia, takich jak trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne, skrętna tylna oś oraz elektromechaniczny system stabilizacji przechyłów PDCC Sport, Panamera równie dobrze czuje się na ulicach, co na torze.
Gama silników benzynowych obejmuje jednostki o mocy od 330 do 550 KM. Dodatkowo, Porsche w pełni wykorzystało potencjał elektryfikacji: strategia doładowania (boost) z 918 Spyder zapewnia typowe dla sportowych aut osiągi w połączeniu z wysokim poziomem efektywności. Topowa odmiana Panamera Turbo S E-Hybrid generuje moc systemową 680 KM.