PORSCHE: ODNOWIONE TORY TESTOWE W CENTRUM NARDO

porsche-tor1

Pomyślnie zakończyła się przez Porsche Engineering Group GmbH z siedzibą w Weissach (Niemcy) renowacja kultowego toru w Centrum Technicznym Nardò w Apulii (Włochy).

Zmodernizowany został obiekt o długości 12,6 km oraz platforma do badania dynamiki samochodów.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Oficjalna ceremonia otwarcia zmodernizowanych torów ośrodka testowego, od 2012 r. prowadzonego przez międzynarodowego dostawcę usług inżynierskich Porsche Engineering Group, odbyła się kilka dni temu. Prace remontowe trwały siedem miesięcy, a łączna wartość przeprowadzonych inwestycji wyniosła 35 mln euro. To element strategii rozwojowej ośrodka testowego – jej celem jest, by klienci Nardò zawsze mieli do dyspozycji idealne warunki do testowania pojazdów przyszłości.

porsche-tor2

Oprócz skomplikowanego wyasfaltowania renomowanego toru kołowego zamontowano innowacyjny system balustrad, opracowany przez Porsche Engineering specjalnie na potrzeby testowania pojazdów przy wysokiej prędkości. Prace obejmowały również całkowitą renowację platformy do badania dynamiki samochodów o powierzchni 106 tys. metrów kwadratowych.

– Dzięki modernizacji torów w strategicznym rozwoju Centrum Technicznego Nardò nastąpił zdecydowany postęp. Ośrodek ten od zawsze był jedyny w swoim rodzaju, a teraz bardziej niż kiedykolwiek stanowi podstawę strategii rozwoju Porsche i działań związanych z testowaniem pojazdów w całym przemyśle motoryzacyjnym – mówi Malte Radmann, prezes zarządu Centrum Technicznego Nardò i dyrektor zarządzający Porsche Engineering.

Rozwój ośrodka testowego w Nardò nieustannie trwa.

porsche-tor3

– Chcemy, aby nasi klienci mogli testować tu mobilność jutra. Już dziś na terenie ośrodka można testować aktualne i przyszłe trendy w rozwoju motoryzacji, np. szybkie ładowanie pojazdów elektrycznych, najnowsze systemy wspomagania kierowcy oraz usługi łączności i autonomicznej jazdy. W przyszłości planowane są kolejne etapy rozbudowy i modernizacji ośrodka. Ponadto w ramach dalszego rozwoju chcemy promować wzrost całego lokalnego ekosystemu – powiedział Antonio Gratis, dyrektor zarządzający Centrum Technicznym Nardò.

Centrum, z ponad 20 torami i obiektami zlokalizowanymi na powierzchni ponad 700 hektarów, wśród swoich klientów ma 90 firm motoryzacyjnych i zatrudnia obecnie ponad 150 osób. Ośrodek z okrągłym torem, zbudowany w 1975 r., oferuje szerokie możliwości testowania i przeprowadzania prób pojazdów w każdej fazie rozwoju.

porsche-tor4

Unikatowa na całym świecie okrągła pętla toru wysokiej prędkości o długości 12,6 km powstała z myślą o usprawnieniu procesów badań i rozwoju, umożliwiając testowanie pojazdów w ekstremalnych warunkach. W całej swojej historii w Centrum było miejscem znaczących testów, a szereg z nich zakończył się ustanowieniem nowych rekordów.

Od 2012 r. ośrodek testowy jest prowadzony przez Porsche Engineering Group GmbH, spółkę w 100 proc. zależną firmy Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG ze Stuttgartu. Usługi inżynierskie dla klientów zewnętrznych są podstawą tożsamości i istotną częścią Porsche, jednak opinia publiczna niewiele o tym wie – Porsche Engineering działa zgodnie z polityką ścisłej poufności, tak aby zawsze z najwyższą starannością chronić strategie produktów oraz identyfikację marek swoich klientów.