Czwarty wariant elektrycznej, sportowej limuzyny Porsche Taycan dołączy do modeli Taycan 4S, Taycan Turbo oraz Taycan Turbo S.
Pierwsze egzemplarze nowego auta z napędem na tylne koła trafią do salonów w połowie marca 2021 r.
Zobacz także:
Ceny modelu zaczynają się od 389 tys. zł.
Nowe auto ma napęd na tylne koła i jest oferowane z dwoma rozmiarami akumulatora do wyboru: ze standardowym akumulatorem Performance, w trybie overboost z Launch Control, generuje moc do 300 kW (408 KM), a w połączeniu z opcjonalnym akumulatorem Performance Plus wartość ta rośnie do 350 kW (476 KM). Moc nominalna wynosi, odpowiednio, 240 kW (326 KM) lub 280 kW (380 KM).
Taycan oferuje nowe funkcje. Należy do nich np. Plug & Charge, która umożliwia wygodne ładowanie i płatność bez używania kart lub aplikacji: po podłączeniu przewodu Taycan nawiązuje szyfrowaną komunikację ze stacją ładującą kompatybilną z Plug & Charge i samoczynnie rozpoczyna proces ładowania. Także płatności są przetwarzane automatycznie.
Podobnie jak w przypadku innych wariantów opcjonalne wyposażenie obejmuje kolorowy wyświetlacz przezierny (head-up) oraz ładowarkę pokładową AC o mocy do 22 kW. Dzięki funkcjom na żądanie (FoD – Functions on Demand) użytkownicy mogą zakupić różne dodatkowe funkcje zwiększające wygodę lub zakres wsparcia – albo zarezerwować je na wybrany okres.
Możliwe jest dokupienie Inteligentnego menedżera zasięgu (PIRM – Porsche Intelligent Range Manager), wspomagania układu kierowniczego Plus, Aktywnego asystenta utrzymania pasa ruchu oraz Porsche InnoDrive.
Dwa rozmiary akumulatora
Standardowo Porsche Taycan otrzymuje jednowarstwowy akumulator Performance o pojemności 79,2 kWh brutto. Opcjonalnie dostępny jest dwuwarstwowy akumulator Performance Plus. Jego pojemność brutto to 93,4 kWh. Zasięg według WLTP wynosi, odpowiednio, do 431 lub do 484 km.
Niezależnie od wybranego akumulatora Porsche Taycan przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,4 sek. Jego maksymalna prędkość w obu konfiguracjach wynosi 230 km/h, a maksymalna moc ładowania sięga 225 kW (akumulator Performance) lub 270 kW (Performance Plus). Oznacza to, że obie baterie można naładować od 5 do 80 proc. w 22,5 minuty, a poziom energii potrzebny do pokonania 100 km uzyskuje się już po 5 minutach.
Montowany przy tylnej osi elektryczny silnik synchroniczny z magnesami trwałymi ma aktywną długość 130 mm.
Design
Przód ma mocno wyprofilowane błotniki. Profil definiuje opadająca ku tyłowi linia dachu. Charakterystyczne są wyprofilowane boki. Smukły przedział pasażerski, „wyciągnięty” tylny słupek i zdecydowanie podkreślone tylne błotniki łączą się w zaakcentowanym tylnym pasie.
Nowy wariant wyróżnia się 19-calowymi obręczami Taycan Aero oraz czarnymi, anodowanymi zaciskami hamulcowymi. Przedni zderzak, osłony progów i tylny dyfuzor mają kolor czarny. Standardowo montowane są LED-owe reflektory. Nową architekturę deski rozdzielczej wyznacza wolnostojący, zakrzywiony panel wskaźników. Uwagę zwraca tu również centralny ekran systemu informacyjno- rozrywkowego o przekątnej 10,9 cala, a także opcjonalny wyświetlacz dla pasażera.
Standardowe wyposażenie Taycana obejmuje wnętrze częściowo wykończone skórą oraz komfortowe przednie fotele z 8-kierunkową regulacją elektryczną. Samochód ma dwa bagażniki: przedni, o pojemności 84 l oraz tylny, mieszczący do 407 l. Kabina wykończona materiałami pochodzącymi z recyklingu podkreśla zrównoważoną koncepcję elektrycznego samochodu sportowego.
Centralnie połączone układy podwozia
Podwozie korzysta z centralnie połączonego, zintegrowanego systemu sterowania Porsche 4D Chassis Control, który w czasie rzeczywistym analizuje i synchronizuje działanie wszystkich układów podwozia. Zarówno standardowe zawieszenie ze stalowymi sprężynami, jak i opcjonalne adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne w technice trzykomorowej uzupełnia elektronicznie sterowana kontrola tłumienia PASM (Porsche Active Suspension Management).
W przypadku adaptacyjnego zawieszenia pneumatycznego pojazd jest wyposażony w funkcję Smartlift, którą można tak zaprogramować, by automatycznie zwiększała prześwit w wybranych, określonych miejscach. Hamulce to sześciotłoczkowe aluminiowe zaciski z przodu i czterotłoczkowe aluminiowe z tyłu. Wentylowane wewnętrznie tarcze hamulcowe mają średnicę 360 mm z przodu i 358 mm z tyłu.
Na życzenie dostępny jest wysokowydajny układu hamulcowy Porsche Surface Coated Brake (PSCB) z tarczami o średnicy 410 mm z przodu i 365 mm z tyłu.