PORSCHE: NOWY TAYCAN Z ZASIĘGIEM NAWET 587 KILOMETRÓW

Wstępne jazdy testowe przedseryjnym Porsche Taycan wykazały, że w warunkach codziennego ruchu nowa generacja elektrycznego samochodu sportowego zapewnia nawet 587 km zasięgu.

Tym samym najnowszy Taycan zademonstrował swój zwiększony potencjał w pokonywaniu dalekich tras. Ten praktyczny egzamin odbył się na autostradach międzystanowych nr 405 i 5 łączących Los Angeles i San Diego.


Zobacz relacje:

JEEP: PIERWSZE SPOJRZENIE NA WNĘTRZE NOWEGO WAGONEERA S
 

ROZMAITOŚCI


 

Porsche wprowadza na rynek gruntownie zmodernizowaną linię modelową Taycan. Nowe warianty oferują większy zasięg i skrócone procesy ładowania. Podczas wstępnego testu zasięgu na trasie pomiędzy Los Angeles do San Diego i z powrotem przedseryjne egzemplarze wykazały swoją zwiększoną efektywność.

Na jednym ładowaniu akumulatora w pełni elektryczne samochody sportowe Porsche były w stanie pokonać na publicznych drogach nawet 587 kilometrów.

W przypadku wyjątkowo efektywnego sportowego sedana Taycan z dużym akumulatorem ten praktyczny, ostateczny test dał wynik sięgający 587 km – powiedział wiceprezes ds. linii modelowej Kevin Giek. To świetny rezultat. Test zasięgu w południowej Kalifornii w imponujący sposób pokazał, jak efektywny jest zmodernizowany Taycan. W dalszym ciągu koncentrujemy się na naszej strategii »szybkiego podróżowania« w świecie elektromobilności, co oznacza krótkie postoje na ładowanie w połączeniu z dużym rzeczywistym zasięgiem – a to wszystko za sprawą efektywnych napędów.

Test zasięgu przeprowadzono w warunkach codziennego ruchu. Dwunastu przedstawicieli mediów z różnych krajów przez trzy dni jeździło czterema egzemplarzami modelu, poruszając się autostradami międzystanowymi nr 405 i 5, pomiędzy metropoliami Los Angeles oraz San Diego w południowej Kalifornii. Zespoły jechały z maksymalną dozwoloną tam prędkością – 75 mil na godzinę. Odpowiada to około 120 km/h. Wszystkie cztery auta testowe wyposażono w większy akumulator Performance Plus.

Samochody ładowano na stacji Electrify America Charger w mieście Torrance w zespole miejskim Los Angeles–Long Beach. Taycan przez wiele minut osiągał tu moc ładowania przekraczającą 300 kW. Można go było kilkakrotnie naładować od 10 do 80% stanu uzupełnienia energii w czasie znacznie krótszym niż 20 minut. Również uzyskane podczas testu moce ładowania oraz czasy ładowania i czasy potrzebne do jego rozpoczęcia uległy istotnej poprawie.

Od chwili premiery Porsche wyprodukowało już prawie 150 tysięcy egzemplarzy linii modelowej Taycan. Obecnie głównymi rynkami jej zbytu są: Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Niemcy i Chiny.

Gruntownie odnowiony Taycan zostanie zaprezentowany już za kilka dni.