Do nowej generacji Porsche 911 Targa w wersji Coupé i Cabriolet dołączy latem tego roku trzecia odmiana nadwoziowa w postaci czteronapędowych wariantów 911 Targa 4 oraz 911 Targa 4S.
Poznaliśmy ceny nowych modeli, które w sprzedaży w salonach marki pojawią się już w sierpniu.
Zobacz relacje:
Wizytówką 911 Targa pozostaje innowacyjny, w pełni automatycznie sterowany system dachowy, który – podobnie jak w oryginalnym modelu Targa z 1965 r. – ma charakterystyczny, szeroki pałąk, ruchomą część dachu nad przednimi siedzeniami i panoramiczną tylną szybę. Dach można w wygodny sposób złożyć lub rozłożyć w ciągu zaledwie 19 sekund.
Nowe 911 Targa 4 jest napędzane 6-cylindrowym, 3-litrowym silnikiem typu bokser z dwiema turbosprężarkami, który generuje teraz moc 283 kW (385 KM) i, w połączeniu z opcjonalnym pakietem Sport Chrono, pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,2 sekundy.
911 Targa 4S, z jednostką o mocy 331 kW (450 KM), na uzyskanie 100 km/h w tych samych warunkach potrzebuje jedynie 3,6 sek., o 0,4 s mniej niż poprzednik. Maksymalna prędkość nowej 4-ki wynosi 289 km/h (+2 km/h), a wariant 4S osiąga 304 km/h (+3 km/h).
Oba sportowe samochody są standardowo wyposażone w 8-biegową przekładnię dwusprzęgłową (PDK) oraz inteligentny napęd na cztery koła Porsche Traction Management (PTM). Alternatywnie wariant 4S można zamówić z nowo opracowaną 7-stopniową skrzynią manualną, która występuje razem z pakietem Sport Chrono. Oba modele oferują też nowe rozwiązania techniczne, poszerzające zakres funkcji pojazdu.
Po raz pierwszy dostępny jest system Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem. Udoskonalona funkcja Smartlift pozwala zaprogramować zwiększenie prześwitu na potrzeby codziennej eksploatacji. Listę opcji uzupełnia wszechstronna oferta Porsche Tequipment oraz nowe opcje personalizacji Exclusive Manufaktur. Pojawi się także specjalna edycja 911 Targa.
Silnik bokser biturbo i napęd 4×4
Podobnie jak 911 Carrera, tak i oba warianty 911 Targa korzystają z przyrostu mocy, jaki zapewniają 6-cylindrowe, turbodoładowane silniki o pojemności 3 litrów. Maksymalne momenty obrotowe wynoszą odpowiednio 450 Nm (przy 1950 do 5000 obr./min.) oraz 530 Nm (2300 a 5000 obr./min.).
Lepsze osiągi idą w parze z dalszym rozwojem napędu przedniej osi. Jednostka sprzęgła i dyferencjału jest chłodzona wodą i otrzymała wzmocnione tarcze sprzęgła. Napęd przedniej osi z PTM (Porsche Traction Management) przyczynia się do lepszej trakcji.
Do standardowego wyposażenia nowych wariantów należy elektronicznie sterowany system adaptacyjnego tłumienia PASM (Porsche Active Suspension Management). Oferuje przy tym dwie ręcznie wybieranie mapy: Normal oraz Sport. Układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), obejmujący elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego z całkowicie zmiennym rozkładem momentu obrotowego, stanowi standardowe wyposażenie 4S, a w 911 Targa 4 jest dostępny jako opcja.
Nowy model jest seryjnie wyposażony w tryb Porsche Wet. Pakiet dynamiki jazdy obejmuje opony w rozmiarze 235/40 ZR na 19-calowych felgach z lekkich stopów z przodu oraz 295/35 ZR na 20-calowych obręczach z tyłu. (4S: 245/35 ZR z 20-calowymi felgami z przodu oraz 305/30 ZR z 21-calowymi z tyłu).
W przypadku 911 Targa 4 za hamowanie odpowiada komplet 330-mm tarcz z 4-tłoczkowymi, jednoczęściowymi, stałymi zaciskami w kolorze czarnym. Polakierowane na czerwono zaciski hamulcowe w 911 Targa 4S mają po 6 tłoczków z przodu i po 4 z tyłu, a średnica tarcz przy wszystkich kołach wynosi 350 mm. Na życzenie dostępny jest układ hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).
Design
Nadwozie Porsche 911 Targa charakteryzuje się elementami stylistycznymi generacji 992. W porównaniu do poprzedników ma znacznie mocniej podkreślone przednie błotniki, a wyraźne wgłębienie przedniej pokrywy pomiędzy LED-owymi nawiązuje do pierwszych pokoleń 911. Z tyłu dominuje szerszy, ruchomy tylny spojler o zmiennym stopniu wysunięcia oraz harmonijnie zintegrowany, elegancki pas świetlny.
Wnętrze z 911 Carrera charakteryzuje się zdecydowanymi, prostymi liniami deski rozdzielczej oraz zagłębionych instrumentów. Inspirację stanowiły tu modele 911 z lat 70. XX wieku. Obok centralnie umieszczonego obrotomierza znajdują się dwa smukłe, bezramkowe wyświetlacze. Poniżej 10,9-calowego centralnego ekranu Porsche Communication Management (PCM) zlokalizowano kompaktowy moduł z pięcioma przyciskami zapewniającymi bezpośredni dostęp do istotnych funkcji pojazdu.
Standardowa lista funkcjonalności systemu PCM obejmuje nawigację online wykorzystującą dane rozproszone, a także moduł Connect Plus.
Nowe warianty Porsche 911 Targa będą obecne na rynku od sierpnia 2020 r. Cena 911 Targa 4 zaczyna się od 635 tys. zł, natomiast ceny za 911 Targa 4S rosną od 710 tys. zł.