PORSCHE: NOWY MACAN TURBO CZYLI SUV O DUŻEJ MOCY

porsche-maca1

Nowy Macan Turbo czyli SUV-a Porsche został kompleksowo zmodernizowany. Model otrzymuje nowy 2,9-litrowy silnik V6 biturbo o mocy 324 kW (440 KM).

To o 10 procent więcej niż w poprzedniku, podczas gdy pojemność jednostki zmalała o 20 proc.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

PREMIERY


 

Z opcjonalnym pakietem Sport Chrono samochód może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 4,3 sek., czyli w czasie o 0,3 sek. krótszym niż wcześniej. Maksymalna prędkość wynosi 270 km/h (plus 4 km/h). Lepsze są również hamulce: w ramach zoptymalizowanego podwozia nowy Macan Turbo zostaje fabrycznie wyposażony w wydajny układ hamulcowy Porsche Surface Coated Brake (PSCB).

porsche-maca2

Z zewnątrz wariant Turbo charakteryzuje design odnowionej generacji modelu. Wyróżniają go jednak unikalne akcenty, takie jak przedni zderzak Turbo oraz nieruchomy spojler dachowy z podwójnym skrzydłem. Zarówno kierowca, jak i pasażerowie mają do dyspozycji udoskonalone wnętrze, w tym regulowane w 18 kierunkach adaptacyjne sportowe przednie fotele i nagłośnienie przestrzenne BOSE.

Silnik biturbo i powozie

2,9-litrowy silnik, stosowany już w modelach Cayenne i Panamera, to jednostka najnowszej generacji z tzw. centralnym układem turbodoładowania. Obie turbosprężarki zostały umieszczone pomiędzy rozwidlonymi rzędami cylindrów. Motor generuje moc o 29 kW (40 KM) wyższą niż 3,6-litrowa 6-cylindrowa jednostka turbo w poprzedniku.

Swój maksymalny moment obrotowy o wartości 550 Nm osiąga w przedziale 1800- 5600 obr./min. Za przeniesienie siły napędowej odpowiadają 7-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia PDK i napęd na cztery koła Porsche Traction Management (PTM). Zużycie paliwa w cyklu NEDC wynosi 9,8 l/100 km.

porsche-maca3a

Nowe auto jest standardowo wyposażone w układ hamulcowy Porsche Surface Coated Brake (PSCB). Dzięki powłoce tarcz z węglika wolframu hamulce odznaczają się szybszą reakcją i mniejszym zużyciem. Wizytówką są tarcze hamulcowe o wysokim połysku i lakierowane na biało zaciski hamulcowe.

Z myślą o dalszym zwiększeniu dynamiki na życzenie oferowane jest zawieszenie pneumatyczne z regulacją prześwitu, ze zoptymalizowanymi tłokami tocznymi i nową hydrauliką amortyzatorów, a także układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) i hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Standardem są nowe 20-calowe obręcze Macan Turbo.

Design z przednim zderzakiem Turbo i podwójnym tylnym skrzydłem

Nowy Macan Turbo posiada przedni zderzak z trzema dużymi wlotami powietrza i wysoko umieszczonymi przednimi światłami, a także standardowe reflektory LED z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS).

porsche-mac3

Z profilu topowy wariant wyróżnia się osłonami progów Sport Design i lusterkami bocznymi Sport Design w kolorze nadwozia oraz nieruchomym spojlerem dachowym z podwójnym skrzydłem. Standardowo montowany sportowy układ wydechowy można rozpoznać po podwójnych końcówkach w kolorze srebrnym.

Sportowe fotele i nagłośnienie przestrzenne

Jako nowy flagowy wariant w gamie modelu, auto oferuje wysokiej klasy wyposażenie. Standardowa specyfikacja obejmuje adaptacyjne sportowe fotele pokryte tapicerką z gładkiej skóry, z elektryczną regulacją w 18 kierunkach i komfortowym pakietem pamięci.

Ekskluzywną atmosferę dopełniają podsufitka z Alcantary oraz pakiet elementów ozdobnych ze szczotkowanego aluminium. Na życzenie kierowcy o sportowym usposobieniu mogą zamówić podgrzewaną sportową kierownicę GT, znaną z modelu 911.

porsche-maca4

System multimedialny Porsche Communication Management (PCM) z ekranem dotykowym Full HD o przekątnej 10,9 cala standardowo oferuje kompleksową łączność i współpracuje z nagłośnieniem przestrzennym BOSE z 14 głośnikami o łącznej mocy 665 watów. Obejmuje nawigację online z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym oraz inteligentną obsługę głosową.

Lista standardowych funkcji zawiera również moduł Porsche Connect Plus z telefonią LTE, zintegrowaną kartą SIM i gniazdem na zewnętrzną kartę SIM, a także hotspot Wi-Fi oraz liczne usługi Porsche Connect.

Paleta opcji obejmuje też miejsce na smartfon ze standardowym ładowaniem indukcyjnym Qi. Dostępne są również: podgrzewana szyba przednia, jonizator poprawiający jakość powietrza w kabinie oraz nowy asystent jazdy w korku (w połączeniu z adaptacyjnym tempomatem). Ten ostatni potrafi nie tylko półautomatycznie przyspieszać i hamować aż do prędkości 60 km/h, ale pomaga kierowcy również podczas jazdy w korku i wolno poruszającym się strumieniu pojazdów.