PORSCHE: NOWY MACAN – MOŻEMY TYLKO OBEJRZEĆ NA ZDJĘCIACH

porsch-macan1

W Szanghaju Porsche pokazało nowe wcielenie modelu Macan. Kompaktowy SUV zadebiutował w 2014 r. i od tamtej pory zdążył odnieść sukces. Teraz został znacznie udoskonalony.

I to zarówno pod względem wzornictwa, komfortu czy łączności, jak i dynamiki jazdy. Niestety prezentowany nowy samochód nie będzie dostępny w Polsce.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

PREMIERY


 

W zakresie wzornictwa nowy Macan pozostaje wierny DNA Porsche i wyróżnia się trójwymiarowym, diodowym pasem tylnych świateł. Technika LED standardowo jest również obecna w reflektorach głównych.

porsch-macan2

Lista głównych innowacji obejmuje: 11-calowy ekran dotykowy nowego systemu Porsche Communication Management (PCM), przeprojektowane i przeniesione otwory wentylacyjne oraz sportową kierownicę GT znaną z modelu 911.

PCM daje dostęp do nowych cyfrowych funkcji, takich jak inteligentne sterowanie głosowe czy nawigacja online – dostępnych w standardzie. Wachlarz wyposażenia z zakresu komfortu poszerza asystent jazdy w korku, jonizator powietrza oraz podgrzewana przednia szyba.

Dzięki wielu przemyślanym zmianom w nadwoziu Macan zyskał jeszcze bardziej sportowy i nowoczesny wygląd. Liczne szczegóły odzwierciedlają DNA kultowego 911 oraz supersportowego modelu 918 Spyder. Kluczową rolę odgrywa w szczególności kwestia oświetlenia: nowy Macan jest standardowo wyposażony w reflektory LED.

porsch-macan3

Wysokiej jakości układ oświetlenia z trójwymiarowymi modułami może być dodatkowo, na życzenie, zoptymalizowany – system Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS) adaptacyjnie steruje wiązką światła. Starannie przeprojektowany przedni pas modelu Macan sprawia, że samochód wydaje się jeszcze szerszy, a kompleksowa modernizacja tylnej części nadwozia bazuje na eleganckim wzornictwie poprzednika.

Kolejny charakterystyczny element designu Porsche reprezentuje trzyczęściowy, trójwymiarowy pas świetlny LED. Tożsamość marki odzwierciedla również czteropunktowy design świateł hamowania.

Wyraźne nawiązania do „911” we wnętrzu nowego Porsche Macan podkreśla opcjonalna sportowa kierownica GT. W ramach dostępnego na życzenie pakietu Sport Chrono kierownica zostaje wzbogacona o przełącznik trybów jazdy i przycisk Sport Response.

porsch-macan4

Listę opcji z zakresu komfortu poszerzono o podgrzewaną przednią szybę oraz jonizator powietrza, służący poprawie jego jakości w kabinie. Nowe kolory nadwozia, takie jak Miami Blue, Mamba Green Metallic, Dolomite Silver Metallic i Crayon, w połączeniu z nowymi pakietami wykończenia wnętrza sprawiają, że Macan oferuje teraz jeszcze większy zakres indywidualizacji.

Porsche wykorzystało lifting modelu także jako okazję do wprowadzenia kolejnych systemów wspomagających. Nowy asystent jazdy w korku Traffic Jam Assist, obejmujący adaptacyjny tempomat, zapewnia bardziej komfortowe i zrelaksowane prowadzenie przy prędkościach do 60 km/h.

System ten nie tylko przyspiesza i hamuje w sposób częściowo zautomatyzowany, ale pomaga też w kierowaniu podczas jazdy w korku lub wolno poruszającym się strumieniu pojazdów.

porsch-macan6

Nowy system Porsche Communication Management (PCM) sprawia, że nowe auto oferuje łączność i liczne cyfrowe funkcje. Powyżej typowej dla Porsche, wznoszącej się konsoli środkowej znajduje się ekran dotykowy Full HD o przekątnej zwiększonej z 7 do 11 cali. Harmonijnie zintegrowano go z nowo zaprojektowanym panelem wskaźników.

Podobnie jak w modelach Panamera i Cayenne, tak i tu interfejs użytkownika systemu informacyjno- rozrywkowego można spersonalizować za pomocą „kafelków”. Przeprojektowane zostały również otwory wentylacyjne, znajdujące się teraz poniżej środkowego ekranu.

Każdy egzemplarz modelu Macan jest wyposażony w moduł Connect Plus, dzięki czemu standardowo oferuje kompleksową łączność. Moduł ten umożliwia działanie różnych cyfrowych funkcji i usług, takich jak inteligentna obsługa głosowa oraz informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym – to elementy należące do seryjnego systemu nawigacji online.

porsch-macan5

Jednym z jego kluczowych elementów jest połączenie „Here Cloud”, które oferuje najświeższe informacje o ruchu pochodzące z rojów danych. Korzystając z nowej aplikacji Offroad Precision, użytkownicy modelu Macan mogą z kolei rejestrować i analizować swoje przejażdżki po bezdrożach.

Za sprawą zoptymalizowanego podwozia SUV zapewnia precyzyjne zestrojenie układu jezdnego. Macan nadal ma mieszane ogumienie – o różnych szerokościach – na przedniej i tylnej osi. Konfiguracja umożliwia kierowcy wykorzystanie dynamicznych możliwości inteligentnego napędu na cztery koła Porsche Traction Management (PTM).

Nowe opony (20- i 21-calowe obręcze) o poprawionych właściwościach jezdnych pozwalają uzyskać jeszcze lepsze przyspieszenia poprzeczne.

Od 2014 roku dzięki swoim osiągom, Macan znalazł ponad 350 tysięcy nabywców. Z wynikiem już ponad 100 tys. dostarczonych egzemplarzy model ten jest szczególnie popularny na rynku chińskim. Model zaprezentowany w Szanghaju będzie oferowany wyłącznie w Państwie Środka.

W późniejszych miesiącach tego roku podążą za nim inne wersje oraz rynki.