Porsche wprowadza na rynek nowy model Macan o jeszcze bardziej sportowym charakterze. Wersja GTS oferuje mocniejszy silnik, zorientowany na osiągi, charakterystyczny design oraz wzbogacone wyposażenie.
Nowy członek rodziny SUV-ów marki zyskał oznaczenie pochodzące od słów Gran Turismo Sport.
Zobacz także:
2,9-litrowy silnik V6 biturbo osiąga moc 280 kW (380 KM) – to o 15 kW (20 KM) więcej niż poprzednik. W połączeniu z przystosowaną na nowo dwusprzęgłową skrzynią biegów PDK i opcjonalnym pakietem Sport Chrono nowe auto może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 4,7 sek., czyli o 0,3 sek. szybciej niż wcześniej. Jego prędkość maksymalna wynosi 261 km/h.
Oznaczenie GTS to zasługa dynamiki jazdy. System kontroli tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM) został tu specjalnie dostrojony, a podwozie – w celu zapewnienia większej dynamiki poprzecznej – obniżono o 15 mm. Na życzenie dostępne jest adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z prześwitem zmniejszonym o kolejne 10 mm.
W połączeniu ze standardowymi 20-calowymi obręczami RS Spyder Design i dużymi żeliwnymi hamulcami (tarcze o wymiarach 360 x 36 mm z przodu oraz 330 x 22 mm z tyłu) nowy Macan GTS to rasowy samochód sportowy. Opcjonalnie hamulce można dodatkowo udoskonalić, zamawiając układ Porsche Surface Coated Brake (PSCB) z powłoką z węglika wolframu lub Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).
Seryjnie montowany sportowy układ wydechowy – specjalnie dostosowany do wariantu GTS – dba o przyjemność z jazdy w dziedzinie akustyki. Sedno wrażeń dźwiękowych stanowi silnik V6 o pojemności 2,9 litra. Układ „centralnego turbo” – czyli dwie turbosprężarki umieszczone pomiędzy rozwidlonymi głowicami – zapewnia szczególnie bezpośrednią reakcję na zmianę obciążenia.
Maksymalny moment obrotowy 520 Nm (+20 Nm) jest dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowych – od 1750 do 5000 obr./min. Najbardziej sportowy wariant Porsche Macana zużywa 9,6 l paliwa na 100 km (cykl NEDC).
Zindywidualizowany design
Charakterystyczny wygląd nadaje autu standardowy pakiet Sport Design z nowym wykończeniem przedniej i tylnej partii nadwozia oraz efektownymi osłonami progów. Przedni pas wyróżniają elementy lakierowane na czarno, czyli wizytówka wszystkich modeli Porsche z rodziny GTS. Przyciemnione są także klosze reflektorów LED z Porsche Dynamic Light System (PDLS) i trójwymiarowych tylnych świateł z LED-owym pasem świetlnym.
Opcjonalnie można zamówić reflektory LED z czarnym wykończeniem oraz PDLS Plus. Wysokie osiągi optycznie podkreślają obniżone o 15 mm podwozie, 20-calowe obręcze RS Spyder Design w kolorze czarnym, z satynowym połyskiem, a także czerwone zaciski hamulcowe oraz listwy ozdobne w kolorze czarnym, z błyszczącym wykończeniem. Motyw czarnych akcentów pojawia się również z tyłu: kolor ten mają dyfuzor oraz końcówki standardowego sportowego układu wydechowego.
Sportowe fotele
Wysokiej jakości materiały, takie jak Alcantara na środkowych panelach foteli oraz podłokietnikach w konsoli środkowej oraz na panelach drzwi, a także szczotkowane aluminium pozwalają również dostrzec i poczuć sportowo- elegancką charakterystykę pojazdu także w jego wnętrzu.
Standardem jest tu wielofunkcyjna sportowa kierownica z obszytym gładką skórą wieńcem i manetkami zmiany biegów, a także zarezerwowane wyłącznie dla wariantu GTS sportowe fotele z 8-kierunkową regulacją i wydatnymi boczkami, które zapewniają stabilne podparcie podczas dynamicznego pokonywania zakrętów.
Wśród licznych opcji personalizacji znajdują się skórzana tapicerka GTS z przeszyciami w kolorze Carmine Red lub Crayon z dodatkowymi elementami z Alcantary i kolorowymi akcentami, nagłośnienie przestrzenne BOSE Surround Sound System oraz nowy schowek na smartfon z funkcją ładowania indukcyjnego.
Na życzenie bezpieczeństwo i komfort zwiększają adaptacyjny tempomat, w tym asystent jazdy w korku, asystent parkowania z kamerą cofania i widokiem otoczenia, podgrzewana szyba przednia oraz jonizator powietrza.
Nowe Porsche Macan GTS można już zamawiać. W Polsce ceny modelu zaczynają się od 366 000 zł z VAT i lokalną specyfikacją.