Porsche rozszerza ofertę SUV-ów o dwa nowe warianty: Cayenne GTS oraz Cayenne GTS Coupé. Zostały one stworzone z myślą o osiągach.
Zamiast poprzednio stosowanego 3,6-litrowego silnika biturbo V6 pod maską samochodów znów bije serce V8.
Zobacz relacje:
Czterolitrowa jednostka biturbo o mocy 338 kW (460 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 620 Nm oferuje znacznie lepszą wydajność we wszystkich dyscyplinach.
Z pakietem Sport Chrono obie odmiany GTS rozpędzają się od 0 do 100 km/h w 4,5 sek. i uzyskują prędkość maksymalną 270 km/h. Nowy pakiet GTS kompletują obniżone podwozie, ciekawy design oraz bogatsze wyposażenie.
Mocny silnik V8
4-litrowy silnik V8 biturbo oferuje teraz o 14 kW (20 KM) i 20 Nm więcej od swojego poprzednika. Skutkuje to znacznie lepszymi osiągami. Swój wkład mają tu m.in. optymalnie dobrana 8-biegowa przekładnia automatyczna Tiptronic S, adaptacyjne sterowanie pracą cylindrów, bezpośredni wtrysk benzyny z centralnie umieszczonym wtryskiwaczem oraz inteligentnie zaprojektowany system zarządzania ciepłem.
W cyklu NEDC najbardziej sportowe modele Cayenne notują zużycie paliwa od 11,2 do 11,4 l/100 km.
Do nowych SUV-ów dopasowano skonfigurowane sportowe układy wydechowe, zapewniające wrażenia akustyczne. Standardowa specyfikacja obejmuje wydech z końcówkami umieszczonymi po bokach. Nowością jest sportowy układ wydechowy. Wyróżniają go dwie centralnie umieszczone owalne końcówki, które są oferowane wyłącznie w Cayenne GTS Coupé, a w przyszłości będą dostępne także w Cayenne Turbo Coupé – w każdym przypadku w połączeniu z opcjonalnym pakietem optymalizującym masę własną.
Obniżone o 20 mm zawieszenie
Standardowe zawieszenie ze stalowymi sprężynami ma o 20 mm zmniejszony prześwit i obejmuje aktywną, zestrojoną kontrolę tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM). Seryjnie montowany jest również system Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus).
W połączeniu ze standardowymi 21-calowymi obręczami RS Spyder Design oraz dużymi, żeliwnymi hamulcami (tarcze 390 x 38 mm z przodu, 358 x 28 mm z tyłu) z czerwonymi zaciskami nowe warianty GTS top prawdziwe auta sportowe. Na życzenie wytracanie prędkości można zoptymalizować za sprawą hamulców Porsche Surface Coated Brake (PSCB) z powłoką z węglika wolframu albo układu hamulcowego Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).
Lista dodatków obejmuje też trzykomorowe zawieszenie pneumatyczne z prześwitem zmniejszonym o 10 mm, skrętną tylną oś oraz system aktywnej stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC).
Pakiet Sport Design
Standardowy pakiet Sport Design – w połączeniu z licznymi akcentami w kolorze czarnym – zapewnia ekskluzywny wygląd. Kolor czarny mają też przednie wloty powietrza, listwy wokół bocznych szyb, końcówki sportowego układu wydechowego oraz oznaczenie modelu i napis „Porsche” z tyłu. Reflektory LED z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS) oraz diodowe tylne lampy zostały przyciemnione.
Sportową charakterystykę można zobaczyć i poczuć także w kabinie – to zasługa wysokogatunkowych materiałów, takich jak Alcantara na podsufitce, środkowych panelach foteli oraz podłokietnikach drzwi i w konsoli środkowej, a także ciemne szczotkowane aluminium. Standardowo montowane sportowe fotele z 8-kierunkową regulacją elektryczną.
Na drzwiach, osłonach progów, obrotomierzu i zagłówkach znalazło się logo „GTS”. Do licznych opcji personalizacji należy pakiet wykończenia wnętrza GTS z dodatkowymi akcentami w kolorze Carmine Red lub Crayon w przypadku elementów takich jak ozdobne przeszycia.
Nowe warianty Porsche Cayenne GTS można już zamawiać. Pierwsze samochody będą dostępne u dealerów od początku lipca 2020 r. Ceny Cayenne GTS startują od 560 tys. zł, a Cayenne GTS Coupé – od 590 tys. zł.