Nie tak dawno na rynku pojawiło się Porsche 911 Turbo S. Obecnie do oferty dołącza nowa generacja modelu z nadwoziami Coupé oraz Cabriolet.
Dzięki silnikowi o mocy 427 kW (580 KM), czyli o 30 kW (40 KM) wyższej niż w poprzednikach, czas potrzebny na przyspieszenie do 100 km/h w przypadku obu wariantów trwa 2,8 sek.
Zobacz relacje:
Maksymalny moment obrotowy wzrósł o 40 Nm do 750 Nm . Za przeniesienie napędu odpowiada skonfigurowana specjalnie dla wersji Turbo 8-biegowa przekładnia PDK,. Niezmieniona pozostała prędkość maksymalna, która wynosi 320 km/h. Po raz pierwszy 911 Turbo jest dostępne z opcjami takimi jak: pakiety sportowy i ograniczający masę własną, sportowe podwozie oraz sportowy układ wydechowy.
Od 1975 roku 911 Turbo pozostaje synonimem luksusu i osiągów. Najnowsza generacja tego modelu z nadwoziem 2+2 jest ponad dwa razy mocniejsza od „oryginalnego” Turbo, które z 3-litrowego, 6-cylindrowego boksera z pojedynczym turbodoładowaniem uzyskiwało moc 260 KM. Sześciocylindrowy bokser nowego 911 Turbo o pojemności 3749 cm3 ma moc zwiększoną do 580 KM i korzysta z symetrycznych turbosprężarek VTG.
Podwozie i nadwozie zostały poszerzone. Za sprawą dodatkowych 42 mm w rozstawie przednich kół i nowych 20-calowych opon 255/35 przednia oś jeszcze precyzyjniej zmienia kierunek jazdy. Sterowanie aktywnym napędem na cztery koła PTM jest teraz w stanie przenosić jeszcze więcej siły napędowej na przednie koła.
Przyczepność skrętnej tylnej osi podnosi zwiększony o 10 mm rozstaw kół, a także opony 315/30 na obręczach o średnicy 21 cali – czyli o jeden cal większych niż z przodu. Jeszcze wydajniejszy jest zmodernizowany układ hamulcowy. Można go rozpoznać po standardowo montowanych stałych zaciskach w kolorze czerwonym. Przednie tarcze z żeliwa szarego mają średnicę 408 mm (+28 mm więcej) i grubość 36 mm (+2 mm). Z tyłu zamontowano tarcze o grubości 30 mm i średnicy 380 mm.
Po raz pierwszy w 911 Turbo w opcji dostępny jest sportowy układ wydechowy. Nowością są także dwa różne warianty podwozia: podczas gdy standardowe zawieszenie PASM oferuje większą rozpiętość pomiędzy sportowym charakterem a komfortem, to drugie – znacznie sztywniejsze, elektrycznie sterowane sportowe zawieszenie z obniżonym o 10 mm prześwitem – przynosi korzyści w zakresie zwinności prowadzenia.
Dynamikę jazdy nowego modelu dodatkowo potęgują opcjonalny hydrauliczny system aktywnej stabilizacji przechyłów PDCC oraz ceramiczny układ hamulcowy PCCB z 10-tłoczkowymi stałymi zaciskami z przodu.
Design 911 Turbo stał się jeszcze bardziej muskularny. By „zmieścić” nowe podwozie, nadwozie poszerzono o 45 mm, w obszarze przednich kół do 1840 mm. Sportowy charakter auta podkreśla wyraziste przetłoczenie nowej przedniej pokrywy, a drogę standardowo oświetlają reflektory LED z systemem PDLS Plus. Tył nadwozia ma teraz dokładnie 1,90 m szerokości (+20 mm).
Inne wyróżniki nowego 911 Turbo to adaptacyjna aerodynamika, większy aktywny przedni spojler oraz znacznie większy, ruchomy spojler z tyłu. Wloty powietrza na tylnych błotnikach zasysają teraz powietrze procesowe, a chłodnice powietrza doładowującego zostały umieszczone bezpośrednio w strumieniu powietrza pod tylną pokrywą. Design tylnego pasa dopełniają diodowy pas świetlny wraz z tylnymi lampami, a także nowa żaluzja grilla tylnej pokrywy z listwami wykończeniowymi w kolorze srebrnym.
Wygląd i osiągi samochodu można dodatkowo „wyostrzyć” dzięki opcjonalnym pakietom – ograniczającemu masę własną oraz sportowemu. Ten pierwszy, zarezerwowany dla Coupé, zmniejsza wagę pojazdu o 30 kg. To między innymi zasługa zastosowania lekkich, w pełni kubełkowych foteli, pominięcia tylnych siedzeń i wykorzystania mniej rozległej izolacji. Ten drugi obejmuje pakiet 911 Turbo Sport Design, a także dodatkowe akcenty w kolorze czarnym i wykończone włóknem węglowym plus tylne lampy Exclusive Design.
Podstawowe „składowe” wnętrza odpowiadają tym w modelach 911 Carrera – na czele z koncepcją Advanced Cockpit i konsolą środkową Direct Touch Control. Środkowy ekran PCM ma teraz przekątną 10,9 cala. Lista wyposażenia obejmuje sportowe fotele z pełną, 14-kierunkową regulacją elektryczną, pakiet Sport Chrono, kierownicę sportową GT z łopatkami zmiany biegów i przełącznikami wielofunkcyjnymi oraz trybów jazdy, a także imponujące nagłośnienie przestrzenne BOSE.
Na dalszą personalizację pozwalają liczne opcje wyposażenia, w tym InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem, Asystent utrzymania pasa ruchu z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, Asystent jazdy nocą, kamery 360° czy system audio Burmester High- End Surround Sound System.
Nowe modele można już zamawiać w Porsche Centrach. 911 Turbo Coupé kosztuje od 918 tysięcy zł, a cena 911 Turbo Cabriolet to 983 tys. zł.