Porsche poszerza gamę swoich modeli z silnikiem umieszczonym centralnie o nowe, dwuosobowe modele 718 Boxster GTS oraz 718 Cayman GTS. Do ich napędu służy 4-cylindrowy motor typu bokser o pojemności 2,5 litra.
Za sprawą nowych kanałów dolotowych i zoptymalizowanej turbosprężarki generuje on moc 269 kW (365 KM) – o 11 kW (15 KM) wyższą niż warianty 718 S oraz nawet o 26 kW (35 KM) wyższą niż poprzednie wcielenia modeli GTS z jednostkami wolnossącymi.
Zobacz także:
Silnik może współpracować z 6-stopniową skrzynią manualną lub opcjonalną przekładnią Porsche Doppelkupplung (PDK). Już w standardzie nowe modele GTS oferują liczne dodatki, takie jak pakiet Sport Chrono, Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną blokadą tylnego dyferencjału czy zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM) ze zmniejszonym o 10 mm prześwitem.
Wyższa moc, jeszcze lepsze osiągi, nowy design
Maksymalny moment obrotowy o wartości 430 Nm, dostępny w zakresie 1900 – 5000 obr./min., zapewnia jeszcze lepsze czasy przyspieszeń i elastyczności. Modele GTS wyposażone w przekładnię PDK oraz pakiet Sport Chrono przyspieszają od 0 do 100 km/h w 4,1 sek., a ich maksymalna prędkość wynosi 290 km/h.
Na tle pozostałych odmian 718 modele GTS wyróżniają się nie tylko rozwiązaniami technicznymi, ale i wyrazistą stylizacją. Ich sportowy charakter podkreśla nowy przedni zderzak Sport Design. Typowo dla samochodów Porsche z rodziny GTS, moduły przednich lamp i biksenonowe reflektory zostały przyciemnione. Z tyłu unikalną prezencję zapewniają przyciemnione klosze świateł, czarne emblematy oraz czarny tylny dyfuzor.
Ten sam kolor mają umieszczone centralnie końcówki sportowego układu wydechowego, należącego do wyposażenia standardowego. Koncepcję designu uzupełniają czarne dodatki po bokach nadwozia – logotypy na drzwiach oraz 20-calowe obręcze z satynowym wykończeniem.
Dobrze wyposażone wnętrze
Geny GTS kształtują również kabinę. Pośrodku deski rozdzielczej umieszczono stoper montowanego seryjnie pakietu Sport Chrono. Kierowca i pasażer mają do dyspozycji sportowe fotele Plus z napisami „GTS” na zagłówkach oraz elektryczną, dwukierunkową regulacją. Zapewniają one mocniejsze podparcie boczne oraz większy komfort.
Tak samo jak w pozostałych samochodach Porsche z przydomkiem GTS, ich środkowe panele pokrywa Alcantara. Materiał ten dominuje zresztą w całej kabinie – obszyto nim m.in. wieniec kierownicy, konsolę środkową oraz podłokietniki. Kierowcy ze szczególnym zacięciem sportowym mogą skorzystać ze wsparcia aplikacji Porsche Track Precision, pozwalającej automatycznie rejestrować, wyświetlać i analizować dane dotyczące jazdy na ekranie smartfona.
Nowe Porsche 718 GTS można już zamawiać. Dostawy samochodów rozpoczną się w grudniu 2017 r. Cena modeli zaczyna się: 718 Boxster GTS – od 380 860 zł, 718 Cayman GTS – od 384 100 zł.