PORSCHE: NOWE MOCNE ODMIANY MODELU PANAMERA (CENY)

Nowy model Panamera zostanie uzupełnione przez Porsche o kolejne odmiany. Jedną z nich jest flagowy wariant o mocy aż 514 kW (700 KM) oraz maksymalnym momencie obrotowym 870 Nm.

To nowa wersja Turbo S E-Hybrid, łącząca 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 420 kW (571 KM) ze 136-konnym motorem elektrycznym (100 kW).


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

ECO


 

Jej zasięg w trybie całkowicie elektrycznym wzrósł nawet o 30 proc., w czym zasługa nowego akumulatora o pojemności 17,9 kWh oraz zoptymalizowanych trybów jazdy. To samo dotyczy nowego 4 E-Hybrid, w którym jednostkę elektryczną uzupełnia, tak jak dotąd, 2,9-litrowy silnik V6 biturbo (243 kW/330 KM) – co daje moc systemową 340 kW (462 KM). Ofertę nowego modelu kompletuje wariant 4S, który osiąga 324 kW (440 KM).

Wraz z zaprezentowanym niedawno nowym 4S E-Hybrid o mocy systemowej 412 kW (560 KM) po raz pierwszy gama modelu Panamera obejmuje trzy hybrydy plug-in – a każda z nich jest dostępna z trzema rodzajami nadwozia do wyboru: jako sportowa limuzyna, Executive (wersja z długim rozstawem osi) oraz Sport Turismo. W ten sposób Porsche systematycznie rozwija swoją strategię E-Performance.

Sercem układu napędowego jest tu silnik elektryczny, zintegrowany z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową (PDK). Niezmiennie generuje on moc 100 kW (136 KM) i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. W połączeniu z różnymi oferowanymi jednostkami spalinowymi zespół ten zapewnia doskonałe osiągi.

Ze standardowym pakietem Sport Chrono i 4-litrowym motorem V8 biturbo, który teraz dostarcza 420 kW (571 KM) zamiast wcześniejszych 404 kW (550 KM), nowa Panamera Turbo S E-Hybrid na sprint od zera do 100 km/h potrzebuje 3,2 sek.. Prędkość maksymalna wzrosła do 315 km/h. Z kolei 4 E-Hybrid osiąga 100 km/h ze startu zatrzymanego w zaledwie 4,4 sek., a jej maksymalna prędkość wynosi 280 km/h.

Wetsja 4S, wciąż zasilana 2,9-litrowym silnikiem V6 biturbo o mocy 324 kW (440 KM), z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 sek., a jej prędkość maksymalna wynosi 295 km/h.

Dzięki zastosowaniu zoptymalizowanych ogniw pojemność brutto wysokonapięciowego akumulatora została zwiększona z 14,1 do 17,9 kWh, a tryby jazdy zmodyfikowano pod kątem jeszcze bardziej efektywnego wykorzystania energii. Nowa Panamera Turbo S E-Hybrid oferuje do 50 km zasięgu w trybie całkowicie elektrycznym (WLTP EAER City; NEDC: do 59 km), podczas gdy 4 E-Hybrid – nawet do 56 km (WLTP; NEDC: do 64 km). Hybrydy plug-in Porsche najlepiej ładować ze zwykłego gniazdka.

Zależnie od modelu, ze standardową ładowarką Porsche Mobile Charger moc ładowania może sięgać 7,2 kW. Ładowanie jest możliwe również na publicznych stacjach ładowania – za pomocą przewodu ze złączem typu 3.

Jeszcze bardziej wyrazisty wygląd i ulepszona łączność

Panamera jest standardowo wyposażona w przedni pas Sport Design – wcześniej dostępny jako opcja. Charakteryzuje się on efektownymi wypełnieniami otworów w zderzaku oraz dużymi bocznymi wlotami powietrza chłodzącego, a także jednorzędowym układem przednich świateł. Turbo S E-Hybrid posiada podwójne moduły przedniego oświetlenia w kształcie litery C i większe boczne wloty powietrza. Zmodernizowany pas świetlny z tyłu płynnie przebiega teraz przez pokrywę bagażnika.

Lista opcji obejmuje m.in. przyciemnione tylne lampy Exclusive Design z dynamiczną animacją funkcji oświetlenia powitalnego/ pożegnalnego, trzy nowe wzory 20- i 21-calowych obręczy oraz dwa nowe kolory nadwozia (Cherry Metallic i Truffle Brown Metallic).

Porsche Communication Management (PCM) oferuje wyświetlacz o wyższej rozdzielczości, a także dodatkowe funkcje i usługi cyfrowe oraz liczne usługi Connect.


Lepsze osiągi, większy komfort

Zawieszenie i układy sterowania zostały zoptymalizowane zarówno pod kątem sportowego charakteru, jak i komfortu. Kolejna generacja układu kierowniczego oraz nowe opony zapewniają lepszą dynamikę poprzeczną i większą precyzję prowadzenia. Turbo S E-Hybrid jest standardowo wyposażony w takie układy zawieszenia i sterowania, jak elektryczny system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport), obejmujący Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), skrętną tylną oś wraz ze wspomaganiem układu kierowniczego Plus oraz hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Nowe odmiany Porsche Panamera można już zamawiać. Pierwsze samochody pojawią się u dealerów na początku grudnia 2020 roku. Ceny Porsche Panamera 4 E-Hybrid zaczynają się od 476 tys. zł, Panamera 4S – od 546 tys. zł, a Panamera Turbo S E-Hybrid – od 924 tys. zł.