Nowe Porsche 911 GT3 RS pokonało 20,8-kilometrową północną pętlę toru Nurburgring w czasie 6:49,328 minut – to o 10,6 s szybciej niż obecne 911 GT3.
Za kierownicą siedział ambasador marki Porsche Jorg Bergmeister, który był intensywnie zaangażowany w rozwój nowego flagowego wariantu serii modelowej 911. Czas okrążenia poświadczył obecny na torze urzędnik.
Zobacz także:
HYUNDAI: PROTOTYP RN22e CZYLI WIZJA SPORTOWEGO SAMOCHODU ELEKTRYCZNEGO
Nowe 911 GT3 RS zostało bezkompromisowo zaprojektowane z myślą o maksymalnych osiągach. Dopuszczony do ruchu drogowego samochód sportowy z silnikiem o mocy 386 kW (525 KM) w pełni wykorzystuje rozwiązania techniczne i koncepcje ze świata motorsportu. Dowody bezpośredniego pokrewieństwa z torowymi braćmi to wysokoobrotowa, wolnossąca jednostka o wyścigowym DNA oraz inteligentna, lekka konstrukcja, a także koncepcje chłodzenia i aerodynamiki. Przy 285 km/h 911 GT3 RS ma łączną siłę docisku o wartości 860 kg – czyli trzykrotnie większą niż 911 GT3.
911 GT3 RS udowodniło dziś to, co obiecało już na pierwszy rzut oka – absolutną doskonałość na torze wyścigowym – powiedział Andreas Preuninger, dyrektor ds. samochodów GT. Biorąc pod uwagę dalekie od idealnych warunki, w tym silny czołowy wiatr na długiej prostej Dottinger Hohe i chłodne temperatury asfaltu – jesteśmy zadowoleni z tego czasu. 911 GT3 RS wyznacza nowe standardy w dziedzinie aerodynamiki oraz podwozia. Nigdy wcześniej drogowy wóz nie miał tak wiele wspólnego z motorsportem.
W pomiarze wziął udział egzemplarz 911 GT3 RS z pakietem Weissach, wyposażony w opcjonalnie dostępne opony Michelin Pilot Sport Cup 2 R w rozmiarze 275/35 R 20 z przodu i 335/30 R21 z tyłu. Krótsze okrążenie Nurburgringu, które wcześniej stanowiło punkt odniesienia, nowe 911 GT3 RS pokonało w czasie 6:44,848 min.
Z powodu silnego, czasami porywistego wiatru »uciekło« nam trochę docisku, ale i tak jestem bardzo zadowolony z tego okrążenia – powiedział Bergmeister. 911 GT3 RS jest klasą samą w sobie, zwłaszcza na szybkich odcinkach. Reprezentuje tu poziom zazwyczaj zarezerwowany dla najwyższej klasy aut wyścigowych. Samochód wyznacza również nowe standardy, jeśli chodzi o hamowanie. Pokonywanie nim szybkich »kółek« na północnej pętli daje po prostu mnóstwo, mnóstwo frajdy!.
Frank Moser, wiceprezes ds. linii modelowych 911 i 718, śledził szybkie okrążenie w pit wallu. „Jestem niesamowicie dumny z tego, co cały zespół osiągnął podczas opracowywania i testowania nowego 911 GT3 RS – powiedział. Jorg Bergmeister wykorzystał dziś to wszystko i uwolnił pełen potencjał samochodu. 911 wciąż potrafi zaskakiwać i udowadnia, że koncepcja umieszczonego z tyłu silnika niezmiennie doskonale sprawdza się w sportowych maszynach o wysokich osiągach.