Porsche 911 GT3 najszybszym samochodem produkcyjnym z manualną skrzynią biegów na północnej pętli toru Nürburgring.
Jörg Bergmeister, ambasador marki Porsche, pobił poprzedni rekord, należący do konkurenta ze znacznie mocniejszym silnikiem, o ponad 9,5 s. 911 GT3 z ręczną przekładnią i pakietem Weissach okazało się też o 3,633 s szybsze niż poprzednik (992.1) ze skrzynią Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK) – to zasługa szeroko zakrojonego rozwoju wszystkich komponentów mających wpływ na osiągi.
Zobacz także:
CHERY: TIGGO 7 I TIGGO 8V – RODZINNE SUV-Y NA KAŻDĄ FAZĘ ŻYCIA
Coraz więcej nabywców 911 GT3 wybiera 6-biegową skrzynię manualną. I coraz częściej ci nabywcy pytają nas, jak szybkie 911 GT3 z ręczną skrzynią byłoby na północnej pętli – powiedział Andreas Preuninger, dyrektor linii modeli GT. Teraz odpowiadamy na to pytanie – chociaż wiemy, że wariant z PDK jest zauważalnie szybszy, to postanowiliśmy »wykręcić« nasz oficjalny czas okrążenia z 6-stopniową przekładnią manualną. Nawet bez zautomatyzowanej, superszybkiej i precyzyjnej zmiany biegów PDK oraz z konwencjonalnym, a nie elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu nowe 911 GT3 uzyskało o około 3,6 s lepszy czas od swojego poprzednika z PDK.
Jörg Bergmeister wyruszył na pętlę o długości 20,832 km w słoneczne, późne popołudnie, przy temperaturze otoczenia wynoszącej 12 stopni Celsjusza. Tor miał 27 stopni. Kierowca poprowadził 510-konne 911 GT3 z pakietem Weissach. Podobnie jak w przypadku oficjalnego czasu okrążenia poprzednika samochód został wyposażony w dopuszczone do ruchu drogowego opony Michelin Pilot Sport Cup2 R (255/35 R20 z przodu i 315/30 R21 z tyłu).
Cel: najlepszy czas okrążenia wśród seryjnych aut z manualną skrzynią biegów
Kiedy zdecydowaliśmy się zmierzyć oficjalny czas okrążenia nowego 911 GT3 z manualną przekładnią, oczywiście sprawdziliśmy, kto jest na szczycie tabeli – powiedział Preuninger. Aby pokonać skróconą, 20,6-kilometrową wersję toru, konkurent potrzebował 7:01,300 min. Odpowiada to czasowi około 7:05,800 min na pełnej pętli o długości 20,832 km. Nie był to czas nie do pobicia. Gdy nowe 911 GT3 ukończyło przejazd pod nadzorem notariusza, stoper zatrzymał się na 6:56,294 min; oznacza to, że poprawiło poprzedni rekord o ponad 9,5 s.
Lepsze osiągi przy tej samej mocy
W obszarze granicznym nowe 911 GT3 wzbudza jeszcze większą pewność niż poprzedni model. Byłem szybszy na prawie każdym zakręcie – wspominał Bergmeister, opisując prowadzenie sportowego samochodu. Dużo nauczyliśmy się od 911 GT3 RS, zwłaszcza jeśli chodzi o podwozie. Auto jest o wiele bardziej stabilne na nierównościach i krawężnikach. A ponieważ przełożenie główne jest o 8% krótsze, mimo tej samej mocy przyspiesza z odczuwalnie lepszym impetem. Nawet jeśli wziąć pod uwagę, że wersja z 7-biegową przekładnią PDK byłaby o kilka sekund szybsza, to z 6-stopniową skrzynią manualną miałem zdecydowanie więcej roboty – i dlatego było jeszcze przyjemniej.