Nowe Porsche 911 GT3 zjechało na legendarną Północną Pętle toru Nürburgring, aby odbyć serię testów. Samochód ukończył je pobijając rekord z czasem okrążenia 7 min i 12,7 sekundy.
Zatwierdzona do użytku drogowego „911” o specyfikacji podobnej do swojego wyścigowego odpowiednika okazała się szybsza od poprzednika o 12,3 sek.
Zobacz także:
– Osiągając taki wynik, udowodniliśmy dobitnie, że nowe 911 GT3 nie tylko dostarcza najlepsze doznania z jazdy, ale jest w stanie zapewnić również imponujące wyniki na Północnej Pętli. Skoncentrowaliśmy się tu na optymalizacji własności jezdnych i dostosowaniu do nieco zwiększonej mocy silnika – mówi z zadowoleniem Frank- Steffen Walliser, wiceprezes ds. motorsportu i samochodów GT w Porsche.
– Kilka lat temu takie czasy okrążeń »wykręcały« wyłącznie rasowe samochody wyścigowe na oponach- slickach. Nowe GT3 może osiągnąć to przy stosunkowo skromnej mocy, a jednocześnie nadal jest w pełni przystosowane do codziennego użytku – dodaje Andreas Preuninger, dyrektor linii produktów GT.
911 GT3 bardziej od poprzednika polega też na technologii ze świata wyścigów. Jego wysokoobrotowy, wolnossący silnik o mocy 368 kW (500 KM) trafia również do wyścigowego modelu 911 GT3 Cup. Wyposażony w skrętną tylną oś, siedmiostopniową przekładnię Porsche Doppelkupplung (PDK) oraz ogumienie Michelin Sport Cup 2 N1, sportowy wóz stanął na linii startu w górach Eifel w standardowej specyfikacji.
Powietrze miało temperaturę 8 stopni, a asfalt – 14 stopni. Dla Larsa Kerna, kierowcy testowego Porsche, były to idealne warunki pomiarowe. Zatwierdzone do jazdy po publicznych drogach tylnonapędowe coupé uzyskało swój najlepszy czas pod urzędowym nadzorem.
– Jeśli potrafisz być szybki na Północnej Pętli, potrafisz być szybki wszędzie indziej na świecie – komentuje Frank- Steffen Walliser.