PORSCHE: NOWE 911 CARRERA T CZYLI MNIEJ ZNACZY WIĘCEJ (CENA)

pors-911t-1

Nowe Porsche 911 Carrera T to nawiązanie do modelu 911 T, który na rynku debiutował w 1968 roku. Samochód można już zamawiać – w salonach będzie dostępny od stycznia 2018 r.

Jego ceny w Polsce startują od 536 115 złotych. Niższa masa własna, krótsze przełożenia manualnej skrzyni biegów oraz tylny napęd z mechaniczną blokadą dyferencjału – wszystko w imię lepszych osiągów i przyjemności z jazdy.


Zobacz także:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Unikalny wygląd nowego modelu bazuje na 911 Carrera, a jego silnik generuje moc 272 kW (370 KM). 911 Carrera T – u producenta litera „T” oznacza „Touring” – wyróżnia się też szeregiem innych elementów wyposażenia niedostępnych dla 911 Carrera, w tym: seryjnym, obniżonym o 20 mm zawieszeniem sportowym PASM, zoptymalizowanym pod względem masy pakietem Sport Chrono, krótszą dźwignią zmiany biegów z czerwonym schematem przełożeń oraz środkowymi panelami foteli pokrytymi materiałem Sport-Tex.

pors-911t-3

Dla 911 Carrera T zarezerwowano również opcjonalną tylną oś skrętną, niedostępną dla 911 Carrera.

Wyposażenie auta świadczy o sportowym charakterze, ale też uzyskaniu lekkiej konstrukcji: tylną szybę oraz tylne szyby boczne wykonano z lekkiego włókna szklanego, a panele drzwi zaopatrzono w pętle do otwierania. W znacznym stopniu ograniczono wygłuszenie i zrezygnowano z opcjonalnych tylnych siedzeń. Na życzenie można też zrezygnować z systemu Porsche Communication Management (PCM). Rezultat: przy masie własnej 1425 kilogramów nowy, dwuosobowy model jest o 20 kilogramów lżejsze od „zwykłego” modelu Carrera z porównywalnym wyposażeniem.

Sportowy design

Design podkreśla sportowy charakter coupé z tylnym napędem. Z przodu nowe auto otrzymało aerodynamicznie zoptymalizowaną listwę spojlera, a jego lusterka zewnętrzne Sport Design mają odcień Agate Grey. Z profilu nowy model łatwo rozpoznać za sprawą 20-calowych obręczy Carrera S w kolorze Titan Grey. Kolejnym znakiem rozpoznawczym są emblematy „911 Carrera T” po bokach.

pors-911t-2

Tył wyróżnia się elementami lakierowanymi na odcień Agate Grey: listwami grilla tylnej pokrywy, logo Porsche i oznaczeniem „911 Carrera T”, a także umieszczoną centralnie, podwójną końcówką seryjnego sportowego układu wydechowego w kolorze czarnym. Nadwozie modelu dostępne jest w odcieniach: Black, Lava Orange, Guards Red, Racing Yellow, White oraz Miami Blue, a także z metalicznymi lakierami: Carrara White, Jet Black oraz GT Silver.

Wnętrze z nowym pakietem

Na kierowcę i pasażera czekają czarne, elektrycznie regulowane w czterech kierunkach sportowe fotele ze środkowymi panelami pokrytymi materiałem Sport-Tex oraz zagłówkami z wyszytym czarną nicią logo „911”. Opcjonalnie nowy model po raz pierwszy dostępny jest z fotelami kubełkowymi. Standardowe wyposażenie obejmuje sportową kierownicę GT ze skórzanym wieńcem oraz przełącznikiem wyboru różnych trybów jazdy. Skrócona dźwignia zmiany biegów ze schematem przełożeń w kolorze czerwonym to wyróżniki zarezerwowane wyłącznie dla 911 Carrera T.

pors-911t-4

Elementy dekoracyjne deski rozdzielczej i drzwi mają kolor czarny, podobnie jak pętle do zamykania drzwi. Nowością w ofercie jest pakiet wykończenia T, który za sprawą kontrastujących odcieni Racing Yellow, Guards Red lub GT Silver zapewnia jeszcze bardziej sportowy wygląd kabiny. Kolory te można wykorzystać do stworzenia wizualnych akcentów w postaci różnych elementów wykończenia, takich jak pasy bezpieczeństwa, logo „911” na zagłówkach, pętle do zamykania drzwi czy centralne panele foteli z tkaniny Sport-Tex.

Lepsze osiągi

Sześciocylindrowy, podwójnie turbodoładowany silnik typu bokser o pojemności 3 litrów generuje moc 272 kW (370 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 450 Nm, dostępny w zakresie 1750- 5000 obr./min. Poprawiony stosunek masy do mocy wynosi teraz 3,85 kg/KM, co przekłada się na lepsze osiągi i zwinniejsze prowadzenie.

pors-911t-5

Z manualną przekładnią o skróconych przełożeniach i mechaniczną blokadą dyferencjału 911 Carrera T przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 sek. – o 0,1 sek. szybciej niż 911 Carrera Coupé. Sprint do 200 km/h zajmuje zaledwie 15,1 sek. Na życzenie nowy model dostępny jest również z przekładnią Porsche Doppelkupplung (PDK). Tak wyposażony, osiąga 100 km/h w 4,2 sek., a 200 km/h – w 14,5 sek..

Warianty z obiema skrzyniami rozwijają prędkość maksymalną przekraczającą 290 km/h.