Porsche poszerza gamę ósmej generacji modelu o odmiany 911 Carrera. Nowy samochód sportowy trafia na rynek z nadwoziami Coupé i Cabriolet.
Jego trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik typu bokser z doładowaniem biturbo generuje moc 283 kW (385 KM).
Zobacz także:
Carrera to podstawowy wariant 911, o 11 kW (15 KM) mocniejszy od poprzednika. Jego funkcje praktycznie nie różnią się od tych w 911 Carrera S. Należą do nich: wnętrze z ekranem dotykowym o przekątnej 10,9 cala, łączność, a także systemy wspomagające, takie jak tryb Porsche Wet, który zapewnia jeszcze bezpieczniejsze prowadzenie na mokrej nawierzchni.
911 Carrera charakteryzuje się kołami i hamulcami o mniejszej średnicy oraz odmiennym kształtem końcówek układu wydechowego.
Podobnie jak w przypadku wariantu Carrera S, silnik, podwozie i hamulce 911 Carrera zostały zaprojektowane z myślą o sportowym charakterze. Silnik typu bokser korzysta z nowych turbosprężarek z kołami turbiny i kompresora o mniejszej średnicy.
Za przeniesienie siły napędowej odpowiada nowa ośmiobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa (PDK). W rezultacie 911 Carrera Coupé ma świetne osiągi: przyspiesza od 0-100 km/h w 4,2 sek., osiągając prędkość maksymalną 293 km/h. Opcjonalny pakiet Sport Chrono pozwala „urwać” z czasu sprintu 0,2 sek. Zużycie paliwa w cyklu łączonym (skorelowane z NEDC) odmiany Coupé wynosi 9,0 l/100 km, a Cabriolet – 9,2 l/100 km.
Zestaw odpowiadający za dynamikę jazdy obejmuje mieszaną konfigurację ogumienia z oponami 235/40 ZR na 19-calowych obręczach z lekkich stopów na przedniej osi oraz 20-calowymi felgami z oponami 295/35 ZR z tyłu. Siłę hamowania na obu osiach zapewniają 330-milimetrowe tarcze hamulcowe z czarnymi, czterotłoczkowymi stałymi zaciskami typu monoblok.
Ceny Porsche 911 Carrera Coupé w Polsce startują od 520 000 zł, a cena 911 Carrera Cabriolet – od 589 000 zł. Nowe modele można już zamawiać. Wersja z napędem na cztery koła będzie dostępna niebawem.