Nowe Porsche Panamera Turbo S z silnikiem o mocy 463 kW (630 KM) ma typowe zacięcie sportowe, oferując użytkownikom znakomite osiągi.
Najnowsza odmiana znacznie przebija parametrami poprzedni wariant. Nowością jest też wersja 4S E-Hybrid.
Zobacz także:
Posiada ona zupełnie nowy zespół napędowy o mocy 412 kW (560 KM). Zasięg w trybie elektrycznym wzrósł tu o 30 proc. Udoskonalone komponenty podwozia i systemy kontroli w połączeniu z nową generacją sterowania układu kierowniczego oraz zmienionym ogumieniem sprawiają, że nowe Porsche zapewnia jeszcze większy komfort.
Dysponując mocą 630 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym 820 Nm, nowa Panamera Turbo S przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,1 sek. 4-litrowy silnik V8 biturbo został gruntownie przebudowany, by samochód mógł osiągnąć prędkość maksymalną 315 km/h.
Aby zmaksymalizować dynamikę na zakrętach, trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne, system Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz układ stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) wraz z Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) zostały odpowiednio zoptymalizowane.
Nowa Panamera GTS zapewnia moc 353 kW (480 KM) oraz moment 620 Nm. Nowe odmiany Panamera i Panamera 4 są teraz wyposażone w silnik V6 biturbo o pojemności 2,9 litra. Jego parametry pozostają niezmienne – moc wynosi 243 kW (330 KM), a maksymalny moment to 450 Nm.
Niektóre układy zostały zaprojektowane całkowicie od zera. Na przykład zmodernizowany system Porsche Active Suspension Management (PASM) zapewnia odczuwalną poprawę komfortu tłumienia, a sterowanie elektrycznym systemem stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) oferuje lepszą stabilność nadwozia.
Model hybrydowy
Hybrydowy wariant plug-in – Panamera 4S E-Hybrid to połączenie silnika elektrycznego o mocy 100 kW (136 KM), zintegrowanego z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK, oraz 2,9-litrowej jednostki V6 biturbo o mocy 324 kW (440 KM). Generuje on moc systemową 412 kW (560 KM) i maksymalny systemowy moment obrotowy 750 Nm.
W połączeniu ze standardowym pakietem Sport Chrono sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 3,7 sek., a maksymalna prędkość wynosi 298 km/h. Dzięki zastosowaniu zoptymalizowanych ogniw, pojemność akumulatora wzrosła z 14,1 do 17,9 kWh, a tryby jazdy zostały zmodyfikowane pod kątem jeszcze efektywniejszego wykorzystywania energii. W trybie elektrycznym Panamera 4S E-Hybrid ma zasięg do 54 km (WLTP; NEDC: do 64 km).
„Ostrzejszy” design
Nowe Porsche – w zależności od układu napędowego dostępne nie tylko jako sportowa limuzyna, ale także jako Sport Turismo lub wariant Executive z wydłużonym rozstawem osi – jest teraz fabrycznie wyposażone w opcjonalny wcześniej przedni pas Sport Design z efektownym wypełnieniem wlotów powietrza, dużymi otworami chłodzącymi po bokach oraz jednorzędowymi modułami przedniego oświetlenia.
Nowy przód Panamery Turbo S wyróżnia się większymi bocznymi wlotami powietrza i nowo zaprojektowanymi elementami w kolorze nadwozia. Podwójne moduły przedniego oświetlenia są teraz znacznie bardziej oddalone od siebie. Przez pokrywę bagażnika przebiega zmodernizowany tylny pas świetlny LED. Warianty GTS są standardowo wyposażone w nowe przyciemnione tylne światła Exclusive Design z dynamiczną wizualizacją funkcji oświetlenia powitalnego/ pożegnalnego.
Do oferty dodano trzy nowe rodzaje 20- i 21-calowych obręczy – tym samym ich gama obejmuje teraz 10 różnych wzorów.
Systemy łączności i wsparcia
System Porsche Communication Management (PCM) wzbogacił się o dodatkowe funkcje i cyfrowe usługi, takie jak udoskonalona obsługa głosowa, radar ryzyka z aktualnym oznakowaniem drogi i informacjami o zagrożeniach, bezprzewodową łączność oraz wiele innych usług Connect.
Panamera oferuje szeroką gamę systemów oświetlenia i wsparcia kierowcy, takich jak standardowy Asystent utrzymania pasa ruchu z systemem rozpoznawania znaków drogowych, a także InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem, Asystent jazdy nocą, Asystent zmiany pasa ruchu, matrycowe reflektory LED z PDLS Plus, Asystent parkowania z widokiem otoczenia czy wyświetlacz przezierny (head- up).
Nowe Porsche Panamera można już zamawiać – samochody będą dostępne u dealerów w połowie października 2020 r. Ceny Porsche Panamera z napędem na tylne koła zaczynają się od 428 tys. zł. Wszystkie pozostałe warianty wyposażono w napęd na obie osie. Ich ceny startują od 446 tys. zł w przypadku Panamera 4, od 556 tys. zł w przypadku Panamera 4S E-Hybrid, od 648 tys. zł w przypadku Panamera GTS i od 897 tys. zł w przypadku Panamera Turbo S.