PORSCHE: NOWA PANAMERA Z REKORDEM NA PÓŁNOCNEJ PĘTLI NURBURGRINGU

Nowy topowy wariant Porsche Panamera zaprezentował swoje możliwości na północnej pętli Nürburgringu.

Lars Kern, kierowca testowy Porsche, przedseryjnym egzemplarzem limuzyny o wysokich osiągach pokonał legendarny tor o 5,64 sekundy szybciej niż porównywalnym wydaniem poprzedniej generacji.


Zobacz także:

NISSAN: LETNIE PROMOCJE ZAKUPU ELEKTRYCZNEGO MODELU ARIYA
 

ROZMAITOŚCI


 

Kierowca testowy Porsche Lars Kern w przyszłym topowym wariancie serii modelowej Panamera ustanowił nowy najlepszy czas przejazdu północnej pętli Nürburgringu dla samochodów klasy luksusowej z napędem spalinowym lub hybrydowym – 7:24,17 min.

Lars Kern „wykręcił” już klasowe rekordy za kierownicą Porsche Panamera na północnej pętli w latach 2016 i 2020 – ostatnio za kierownicą wariantu Turbo S (7:29,81 min). Na północnej pętli szczególnie ważna jest dynamika poprzeczna – skomentował Kern. Nowa Panamera wykazuje znaczne postępy w tym obszarze. Zwłaszcza w wymagających technicznie sekwencjach zakrętów, np. między sekcjami Hohe Acht i Brünnchen, reaguje z zauważalnie większą zwinnością.

Czas okrążenia nowego Porsche Panamera, o ponad 5 sekund krótszy niż w przypadku poprzednika, demonstruje konsekwentny rozwój czterodrzwiowego samochodu sportowego. Jego elektrycznie wspomagany 8-cylindrowy silnik spalinowy zapewnia imponujące osiągi, ale nie jest to jedyny powód lepszych wyników na torze.

Układ napędowy, aerodynamika, podwozie, nowe opony Michelin o ultrawysokich osiągach – na ten wynik złożyło się wiele czynników – dodał Lars Kern. Szczególnie duży wkład ma tu nowe podwozie Porsche Active Ride. Nadwozie przez cały czas utrzymuje pozycję równoległą do nawierzchni, a zachowanie w zakrętach i stabilność reprezentują zupełnie nowy poziom. W rezultacie kierowca może cieszyć się jeszcze lepszym czuciem samochodu. W ten sposób podkreślamy, że nasze podwozie nie tylko zapewnia maksymalny komfort jazdy na co dzień, ale robi też prawdziwą różnicę na północnej pętli Nürburgringu. Żadne inne Porsche nie oferuje tak szerokiego spektrum kompetencji, od komfortu po sportowy charakter. Nowa Panamera łączy zalety ekskluzywnej limuzyny z prowadzeniem auta sportowego.

Aby chronić kierowcę, prowadzony przez Larsa Kerna egzemplarz Porsche Panamera został wyposażony w wyścigowy fotel i obowiązkową klatkę bezpieczeństwa; poza tym odpowiadał jednak wersji seryjnej. Specjalnie dla nowego modelu opracowano opony Michelin Pilot Sport Cup 2 o wymiarach 275/35 ZR 21 z przodu i 325/30 ZR 21 z tyłu. Optymalne osiągi pomaga uzyskać też opcjonalny pakiet aerodynamiczny Aerokit Carbon z elementami z włókna węglowego, który eliminuje zjawisko unoszenia przedniej osi. W połączeniu z listwą Gurneya zintegrowaną z adaptacyjnym 4-kierunkowym tylnym spojlerem pozwala wygenerować to pożądaną siłę docisku i zwiększa równowagę aerodynamiczną.