Porsche otworzyło nową fabrykę, zbudowaną na potrzeby nowego modelu Taycan. W wydarzeniu uczestniczyli politycy, biznesmeni, dziennikarze.
Na potrzeby produkcji w zakładzie produkcyjnym w Zuffenhausen powstanie łącznie 1500 nowych miejsc pracy.
Zobacz także:
– Bierzemy na siebie odpowiedzialność za środowisko i społeczeństwo. Produkcja modelu Taycan już teraz jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. W naszych macierzystych zakładach w Stuttgarcie- Zuffenhausen – w sercu naszej marki – dziedzictwo spotyka się z przyszłością – wyjaśnia Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG.
Wraz ze swoim pierwszym całkowicie elektrycznym samochodem sportowym i zbudowanym specjalnie dla niego zakładem produkcyjnym Porsche zaczyna kolejny znaczący rozdział w historii firmy.
– Bezemisyjny Taycan to nowa ikona Porsche. Różni się od naszych poprzednich samochodów, ale nadal jest typowym Porsche – innowacyjnym, sportowym i emocjonującym – mówi Oliver Blume.
Niespełna 48 miesięcy – tyle minęło od prezentacji pojazdu koncepcyjnego Mission E na targach motoryzacyjnych IAA Frankfurt Motor Show w 2015 r. do rozpoczęcia produkcji pierwszych egzemplarzy modelu Taycan. Nowy zakład produkcyjny ustanawia standardy pod względem efektywności energetycznej i przyjazności dla środowiska.
– Jesteśmy zaangażowani w realizację celów ochrony klimatu uzgodnionych w Paryżu w grudniu 2015 r. i ponosimy bezsprzeczną odpowiedzialność za ograniczenie emisji substancji szkodliwych dla środowiska. Nasza strategia zrównoważonego rozwoju sięga jednak znacznie dalej niż sama dekarbonizacja. Porsche dąży do celu, jakim jest fabryka o zerowym wpływie, czyli produkcja bez żadnego negatywnego oddziaływania na środowisko – powiedział Albrecht Reimold, członek zarządu Porsche AG ds. produkcji i logistyki.
Elektromobilność tworzy nowe miejsca pracy
Taycan zapowiada nową erę w wytwarzaniu samochodów. Jego produkcja odbywa się elastycznie i jest połączona z siecią. Zamiast tradycyjnych taśm do transportu komponentów oraz pojazdów ze stacji na stację stosowane są tu zautomatyzowane systemy transportowe.
– Naszą podróż do tej nowej ery nazywamy Produkcją Porsche 4.0. Korzystamy z najnowocześniejszych technologii, aby łączyć świat cyfrowy z tym mechanicznym. Porsche niezmiennie koncentruje się jednak na człowieku. Nasi pracownicy stanowią integralną część tego projektu. W końcu produkujemy samochody dzięki ludziom i dla ludzi – mówi Albrecht Reimold.
Na potrzeby produkcji Porsche Taycan w fabryce w Zuffenhausen powstanie łącznie 1500 nowych miejsc pracy – to dowód, że w Porsche elektromobilność generuje zatrudnienie. Budując nowe zakłady marka wdrożyła też program szkoleniowy. Ma on zapoznać wszystkich pracowników z unikalnymi cechami aut elektrycznych. W sumie do 2022 r. firma planuje zainwestować w elektryczną mobilność ponad 6 miliardów euro.
Jak dotąd tylko na nowe zakłady produkcyjne przeznaczono 700 milionów euro – a nawet miliard euro, jeśli uwzględnić nową nadwoziownię, która będzie służyć również do budowy elementów obecnej generacji Porsche 911.
Praca nowych zakładów uzupełni produkcję dwumiejscowych samochodów sportowych – linię montażową historycznej fabryki w Zuffenhausen codziennie opuszcza 250 samochodów serii 911 i 718.