Porsche wprowadza nową architekturę korporacyjną dla swoich centrów na całym świecie. Salony dealerskie mają stać się głównymi miejscami spotkań społeczności marki, atrakcyjnymi zarówno dla obecnych, jak i nowych użytkowników.
Nowy design obiektów charakteryzuje się dużą elastycznością, wykorzystaniem cyfrowych mediów do jeszcze bardziej indywidualnej komunikacji oraz naciskiem na doświadczenie kontaktu z producentem.
Zobacz także:
Pierwszy, prototypowy przykład nowej koncepcji świętował niedawno swoje uroczyste otwarcie w Palm Springs w Kalifornii. Zbudowany w ciągu jednego roku salon dealerski wskazuje na charakter przyszłych zmian placówek sprzedażowych w ramach koncepcji „Kierunek Porsche”. Kompletna koncepcja zostanie zaprezentowana do połowy 2020 r. w postaci dwóch realizowanych właśnie inwestycji – Centrów Porsche w Dortmundzie oraz Hangzhou w Chinach.
„Kierunek Porsche” bazuje na zmieniających się potrzebach klientów. Szersza gama produktów wymaga komunikacji z określonymi grupami docelowymi, a rosnące potrzeby w zakresie indywidualizacji – wyższego stopnia elastyczności.
W przyszłości Porsche Centra będą się składać z kilku sekcji, które będzie można swobodnie „meblować”, natomiast w osobistym podejściu do klientów pomoże szerokie wykorzystanie cyfrowych mediów. Tym samym placówki staną się miejscami doświadczenia i kontaktu z marka.
Design przyszłych centrów będzie bazować na konstrukcji obecnych budynków, uzupełniając ją o nowe elementy. Styl ich wnętrz pozostanie ponadczasowy, a więc z uwagą skupioną na prezentowanych samochodach. Bez zmian pozostanie również podstawowa forma, typowa dla obecnych placówek dealerskich.
Odnowiona aluminiowa elewacja zyska częściowo otwartą formę, pozwalającą zajrzeć do wnętrza obiektu. W ten sposób stworzy przyjazne, zapraszające wrażenie, które dodatkowo wzmacnia podwyższona szklana fasada parteru. Dynamikę koncepcji podkreślają aluminiowe panele nad głównym wejściem oraz czerwone oświetlenie LED.
W czasie wizyty w nowym punkcie dealerskim Porsche na klienta czekają różne moduły tematyczne, które można elastycznie łączyć i modyfikować. Dzięki temu wnętrze salonu da się łatwo dostosować do lokalnych lub indywidualnych wymagań. Poszczególne moduły reprezentują na przykład aktualne informacje produktowe, tematykę E-Performance lub dotyczą certyfikowanych aut używanych.
Innym istotnym elementem są przestrzenie socjalne z nową sekcją relaksacyjną, przeznaczoną do spotkań fanów marki. A przez duże okno we wnętrzu salon mogą oni zajrzeć do warsztatu – podobnie jak w przypadku otwartej kuchni w niektórych restauracjach.
Ważnym filarem są cyfrowe media – w tym wirtualna rzeczywistość, dzięki której klienci mogą w wyjątkowo realistycznej formie obejrzeć finalny efekt swojej konfiguracji samochodu. Dotykowe ekrany sprawią z kolei, że produkty i usługi Porsche „ożyją” w interaktywny sposób.
Wdrożenie koncepcji „Kierunek Porsche” rozpoczyna się od Porsche Centrów. W przyszłości bardziej ukierunkowane zostaną również inne fizyczne punkty kontaktu, a możliwości komunikacji zostaną dodatkowo poszerzone. Do zlokalizowanych w miastach placówek Porsche Studio dołączą kolejne lokalizacje w postaci mobilnych pawilonów, a także nowe punkty cyfrowego kontaktu oraz formaty, które zaoferują więcej sposobów na poznanie marki Porsche z bliska.