Można już zamawiać nowe Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition, którego pojawienie się w salonach zaplanowano na jesień br.
To samochód z elementami wzornictwa z lat 50. i wczesnych lat 60. i pierwszy z czterech obiektów kolekcjonerskich w ramach strategii Heritage Design.
Zobacz relacje:
Specjalna, limitowana edycja Porsche Exclusive Manufaktur łączy historyczne motywy stylistyczne na zewnątrz i wewnątrz samochodu z najnowszą techniką.
Powstanie tylko 992 egzemplarzy. Na polskim rynku model będzie w cenie od 903 tys. zł. Wraz z wprowadzeniem edycji specjalnej wybrane elementy wykończenia wnętrza będą dostępne dla wszystkich obecnych wydań 911, w ramach pakietu Heritage Design.
Ponadto Porsche Design zaprojektowało wysokiej jakości zegarek, który również powstanie w ograniczonej liczbie sztuk i będzie dostępny wyłącznie dla nabywców nowego, limitowanego modelu.
Lakier w kolorze Cherry Metallic lub czterech innych dostępnych odcieniach, w połączeniu ze złotymi emblematami, tworzy autentyczny wygląd w duchu lat 50. Nadwozie ma stylowe, białe oklejenie o historycznym wzornictwie. Wyścigowe grafiki inspirowane kształtem włóczni na przednich błotnikach są charakterystyczne i przywodzą na myśl początki Porsche w świecie sportu motorowego.
Kolejną wizualną atrakcją jest emblemat Porsche Heritage na pokrywie silnika z tyłu – przypomina on plakietkę zaprojektowaną na cześć pokonania przez Porsche 356 przebiegu 100 tysięcy km. Ten dawny znak jakości – w nowoczesnej interpretacji – będzie zdobić tyły wszystkich czterech modeli Porsche Heritage Design. Związek między przeszłością a teraźniejszością podkreśla też herb Porsche z 1963 r. na masce, kierownicy, osłonach piast kół oraz na kluczyku do samochodu.
Charakter nowego modelu akcentują standardowe 20- i 21-calowe obręcze Carrera Exclusive Design oraz lakierowane na czarno zaciski hamulcowe o klasycznym wzornictwie.
Dwukolorowe wykończenie wnętrza łączy skórę w kolorze Bordeaux Red ze skórą klubową Olea o odcieniu Beige Atacama (alternatywnie: czarną skórę ze skórą klubową w kolorze Beige Atacama). Na fotelach i panelach drzwi znalazły się elementy ze sztruksu. Charakter podkreśla klasyczne wzornictwo obrotomierza i stopera z zielonym podświetleniem, a także perforowana podsufitka z tkaniny z mikrofibry.
Na metalowej plakietce na panelu ozdobnym deski rozdzielczej znalazł się indywidualny numer danego egzemplarza limitowanej serii.
Pierwszy model Heritage Design bazuje na nowej generacji 911 Targa (992), która zadebiutowała zaledwie kilka dni temu. Napędza go silnik biturbo typu bokser o mocy 331 kW (450 KM), który w połączeniu z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową rozpędza pojazd) w mniej niż 3,6 sekundy i pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 304 km/h.