PORSCHE: LICZNE TESTY NOWEGO CAYENNE PRZED PREMIERĄ

pors-ca1

Nowa odsłona Porsche Cayenne odbędzie się 29 sierpnia 2017 r. Trzecia generacja modelu SUV-a przeszła serię skomplikowanych i wymagających testów na całym świecie.

Samochód, który od 2002 roku do dziś znalazł ponad 760 tys. nabywców, przed swoja premierą jeździł w ekstremalnych warunkach, w temperaturach wahających od -45 do +50 stopni Celsjusza.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Łącznie prototypy i przed seryjne egzemplarze nowego Cayenne pokonały dystans 4,4 mln km.

pors-ca2

Samochód jest całkowicie nową konstrukcją. Układy napędowy i jezdny, a także koncepcje obsługi i wyświetlania informacji przeprojektowano w celu dalszego poszerzenia rozpiętości pomiędzy sportowym a komfortowym charakterem. Głównym celem drobiazgowego procesu testowania jest uzyskanie perfekcyjnej równowagi działania poszczególnych komponentów – niektórych opracowanych specjalnie dla nowego Cayenne (wewnętrzne oznaczenie E3).

Proces ten rozpoczął się w 2014 roku od elementów nośnych, i trwa do dziś, z wykorzystaniem prototypów oraz egzemplarzy przed seryjnych. Mimo że symulacje komputerowe są coraz precyzyjniejsze, testowanie w rzeczywistych warunkach wciąż ma dla Porsche istotne znaczenie – i stanowi ostateczny egzamin dla każdego nowego modelu opracowanego przez producenta sportowych samochodów ze Stuttgartu.

Kompleksowe testy pojazdu są przeprowadzane w celu harmonizacji działania wszystkich podzespołów oraz potwierdzenia stabilności obsługi i funkcjonalności elementów sterowania. Nadrzędnym celem zawsze jest tu zagwarantowanie najwyższych standardów jakości Porsche. Proces ten obejmuje m.in. wymagające testy wytrzymałościowe na stanowiskach Hydropuls – hydraulicznych urządzeniach wytwarzających sztuczne wibracje oddziałujące zarówno na podwozie, jak i na nadwozie.

pors-ca3

Program badań obejmuje również testy stabilności działania na utwardzonych i nieutwardzonych drogach w ośrodku badawczo- rozwojowym Porsche w Weissach, a także próby wytrzymałościowe poza terenem zakładu. Cykl eksploatacyjny samochodu jest symulowany w trudnych warunkach, bardzo mało prawdopodobnych w przypadku użytkowania przez klientów. W ciągu kilku miesięcy, na zmianę, testowe egzemplarze pokonują przebiegi do 240 000 km w warunkach codziennego ruchu miejskiego, po drogach lokalnych i autostradach.

Aby poddać Cayenne ekstremalnym obciążeniom, prototypy nowej generacji modelu są testowane na całym świecie, w tym na torach wyścigowych, które tradycyjnie służą do „szlifowania” wszystkich modeli Porsche. W Niemczech samochody były sprawdzane na Hockenheimringu oraz na szczególnie wymagającej Północnej Pętli Nürburgringu, a we Włoszech – na liczącym 12,6 km owalnym torze wysokich prędkości w okolicach Nardò.

Materiały, czujniki i elektronika potwierdziły swoją jakość oraz trwałość w zróżnicowanych warunkach klimatycznych, obejmujących piaszczyste pustynie w Dubaju (Zjednoczone Emiraty Arabskie) i zapylone wzgórza Doliny Śmierci (USA), gdzie temperatury sięgają 50 stopni Celsjusza, a także zaśnieżony krajobraz Alaski (USA), z mrozami dochodzącymi do -45 stopni Celsjusza.

pors-ca4

Trzecia generacja Cayenne musiała również poradzić sobie w warunkach wysokiej temperatury i wilgotności w gęstym ruchu ulicznym chińskich miast, zaliczyć próby na torach testowych w Szwecji, Finlandii i Hiszpanii oraz sprostać wyzwaniom wszechstronnych testów drogowych i off-roadowych w RPA, Japonii i Nowej Zelandii.