Porsche Inter Auto Polska nawiązało współpracę z międzynarodowym startupem SunRoof – tworzącym dachy solarne 2w1 i rozwiązania wspierające inteligentne zarządzanie energią.
Współpraca ma promować trendy zrównoważonego rozwoju oraz innowacyjnych rozwiązań, w które zaangażowane są obie firmy.
Zobacz także:
Jednym z efektów wspólnych działań będzie stworzenie pierwszego solarnego carportu dla pojazdów elektrycznych pod egidą dealera samochodowego.
Porsche Inter Auto to sieć salonów samochodowych, która zajmuje się sprzedażą i obsługą serwisową takich marek, jak: Volkswagen, Audi, Porsche, Škoda, Lamborghini, Bentley, Volkswagen Samochody Użytkowe. Partnerem biznesowym sieci dealerskiej zostanie SunRoof – startup rozwijający technologię „zielonej” energii. Rynek mikroinstalacji fotowoltaicznych jest nadal na początku swojej drogi, lecz działania proekologiczne mogą przyspieszyć jego rozwój w Polsce.
Wraz z rozwojem budownictwa domów z pompami ciepła i foliami grzewczymi, wzrostem rynku IoT (Internet of Things) oraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych i hybrydowych, konsumpcja energetyczna będzie rosła. W ślad za rozwiązaniami technologicznymi w zakresie konstruowania pojazdów, konieczny jest rozwój infrastruktury wspierającej ten trend – zarówno w przestrzeni publicznej, jak i we własnym domu.
– Z naszych obserwacji wynika, iż zainteresowanie samochodami z napędem elektrycznym lub hybrydowym rośnie. Rejestracje samochodów hybrydowych – PHEV – w 2020 roku wyniosły 17 proc. udziału w rynku. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się również samochody elektryczne – BEV. W porównaniu do 2019 roku w Polsce zarejestrowano ich niemal 2,5 razy więcej. Grupa Porsche Inter Auto Polska w 2020 roku była odpowiedzialna za 18% rejestracji nowych samochodów elektrycznych Audi w Polsce. W przypadku marki Porsche było to aż 23 proc. SunRoof łączy niestandardowe podejście do tematu zrównoważonego rozwoju oraz aktualnych trendów proekologicznych – w różnych obszarach naszego życia. Chcemy wspólnie budować przyszłość, która jest ważna zarówno dla nas, jak i dla naszych klientów – mówi Peter Vošček, Prezes Zarządu Grupy Porsche Inter Auto Polska.
Polska nie należy do grona światowych liderów na rynku elektromobilności. Rok 2020 należał jednak do przełomowych. Według danych przedstawionych w raporcie SAMAR w minionym roku sprzedaż samochodów o zelektryfikowanym napędzie wypadła znacznie lepiej niż cały rynek nowych samochodów osobowych. Do baz danych wydziałów komunikacji trafiło 75 431 pojazdów elektrycznych oraz hybrydowych – wynik ten jest aż o 76 proc. wyższy w porównaniu z rokiem 2019.
Pierwszym etapem współpracy z marką SunRoof będzie budowa nowoczesnego carportu na terenie warszawskiego salonu Porsche Inter Auto Polska na Okęciu, która jest planowana na 2021 rok. Solarna wiata garażowa pozwoli na jednoczesne ładowanie nawet do kilku samochodów elektrycznych. Garaże parkingowe będą wyposażone w specjalne zadaszenie 2w1 zasilane technologią solarną, uważaną za jedną z najbardziej ekologicznych źródeł energii.
SunRoof taką samą technologię oferuje dla domów czy budynków użyteczności publicznej.
– Stawiamy znak równości pomiędzy domem a stylem życia, odpowiadającym na wyzwania współczesności. Prezentujemy wizję świata, w której dom jest początkiem i centrum energetycznej niezależności. Współpraca z Porsche Inter Auto Polska daje nam także możliwość, by do naszej idei dołączyć kolejny element – wybór bardziej zrównoważonego środka transportu – samochodu z napędem elektrycznym lub hybrydowym – mówi Lech Kaniuk, CEO SunRoof.