Porsche wprowadza na rynek trzeci już wariant swojego sportowego sedana na prąd – Taycana 4S. Jest on dostępny z akumulatorem w dwóch rozmiarach.
Bateria Performance osiąga moc do 390 kW (530 KM), a z Performance Plus – do 420 kW (571 KM).
Zobacz relacje:
Dołączając do wersji Taycan Turbo S i Taycan Turbo, Porsche Taycan 4S jest nową podstawową odmianą tej serii modelowej. Standardowa specyfikacja obejmuje jednowarstwowy akumulator Performance o łącznej pojemności 79,2 kWh. Na życzenie oferowany jest dwuwarstwowy akumulator, znany z wcześniejszych wariantów Taycana. Jego całkowita pojemność wynosi 93,4 kWh.
Z akumulatorem Performance nowe auto w trybie overboost generuje do 390 kW (530 KM), a z Performance Plus – do 420 kW (571 KM). Obie odmiany przyspieszają od 0 do 100 km/h w ciągu 4,0 sek. Ich prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Pojazd ma zasięg do 407 km z akumulatorem Performance i do 463 km z Performance Plus (zgodnie z WLTP). Maksymalna (szczytowa) moc ładowania to 225 kW (akumulator Performance) lub 270 kW (Performance Plus).
Innowacyjne silniki
Silnik synchroniczny z magnesami trwałymi przy tylnej osi ma aktywną długość 130 mm, jest zatem dokładnie o 80 mm krótszy niż jego odpowiednik w odmianach Taycan Turbo S oraz Taycan Turbo. Natężenie prądu impulsowo sterowanego falownika na przedniej osi Taycan 4S sięga 300 amperów, a tego na tylnej osi – 600 amperów.
Na architekturę napędu składają się dwa silniki synchroniczne z magnesami trwałymi, po jednym na przedniej i tylnej osi, napędzające cztery koła pojazdu, a także dwubiegowa przekładnia przy tylnej osi. To samo odnosi się do inteligentnego zarządzania ładowaniem oraz aerodynamiki. Ta ostatnia, ze współczynnikiem oporu powietrza Cd o wartości od 0,22, znacząco przyczynia się do niskiego zużycia energii.
Nadwozie
Przód z mocno wyprofilowanymi błotnikami wygląda na wyjątkowo szeroki i spłaszczony. Profil definiuje sportowa, opadająca ku tyłowi linia dachu. Charakterystyczne są również mocno wyrzeźbione sekcje boczne. Smukły przedział pasażerski, „wyciągnięty” tylny słupek i zdecydowanie podkreślone tylne błotniki łączą się w typowym dla marki, wyraźnie zaakcentowanym tylnym pasie. W oczy rzucają się też akcenty, takie jak logo Porsche ze szklanym efektem, zintegrowane z tylną listwą świetlną.
Taycana 4S wyróżniają aerodynamicznie zoptymalizowane 19-calowe obręcze S Aero oraz polakierowane na czerwono zaciski hamulcowe, a także nowo wyprofilowane elementy: przedni zderzak, osłony progów i tylny dyfuzor w kolorze czarnym. Standardowa specyfikacja obejmuje LED-owe reflektory z Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus).
Wnętrze
Kokpit sygnalizuje początek nowej ery – dzięki swojej przejrzystej strukturze i zupełnie nowej architekturze. Najwyższy punkt deski rozdzielczej wyznacza wolnostojący, zakrzywiony panel wskaźników, a cała deska wyraźnie koncentruje się na osi kierowcy. Centralny ekran systemu informacyjno- rozrywkowego o przekątnej 10,9 cala i opcjonalny wyświetlacz dla pasażera łączą się ze sobą.
Standardowe wyposażenie Porsche Taycan 4S obejmuje wnętrze częściowo wykończone skórą oraz przednie fotele z 8-kierunkową regulacją elektryczną.
Systemy
Podwozie korzysta ze zintegrowanego systemu sterowania Porsche 4D Chassis Control, który analizuje i synchronizuje wszystkie układy podwozia w czasie rzeczywistym. Standardowo samochód jest wyposażony w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne w technice trzykomorowej, włącznie z elektronicznie sterowaną kontrolą tłumienia PASM (Porsche Active Suspension Management).
Nowy Taycan 4S ma sześciotłoczkowe stałe zaciski hamulcowe przy przedniej osi i czterotłokowe zaciski przy osi tylnej oraz wewnętrznie wentylowane żeliwne tarcze – o średnicy 360 mm z przodu i 358 mm z tyłu. Zaciski hamulcowe są lakierowane na kolor czerwony.
Porsche Taycan 4S można już zamawiać. Pierwsze egzemplarze pojawią się w europejskich salonach sprzedaży w styczniu 2020 r. Ceny modelu zaczynają się od 454 tys. zł.