Od stycznia do czerwca w naszym kraju zarejestrowano 1049 nowych aut Porsche, o 18,5 procenta więcej niż w analogicznym okresie minionego roku.
Najchętniej wybieraną linią modelową pozostaje SUV Macan. Po raz pierwszy w historii dostawy samochodów sportowych marki do naszego kraju w pierwszym półroczu przekroczyły poziom 1000 egzemplarzy.
Zobacz także:
Do nabywców trafiło 1049 pojazdów, o 18,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Najmocniejszy impuls sprzedażowy zapewnił nowy Macan, który znalazł 501 nabywców (+73,4 proc.). W ramach niedawnej modernizacji otrzymał on m.in. udoskonalone systemy z zakresu łączności i bezpieczeństwa, a modyfikacje podwozia zapewniają mu jeszcze bardziej dynamiczne prowadzenie.
Wzrost popularności zanotował też Cayenne. (248 szt.; +7,4 proc) oraz Panamera (155 szt.) i linie 718 oraz 911 (blisko 150 szt.).
Przejściowy spadek popularności kultowej 911-tki wynika ze zmiany generacji – do chętnych trafiają właśnie pierwsze coupé i kabriolety najnowszej serii 992. Wskazują na to wyniki rejestracji za sam czerwiec, gdy polskie Porsche Centra opuściły 32 egzemplarze modelu (+220 proc. r/r).
– W skali świata nasza firma odnotowała wzrost dostaw samochodów o 2 proc.: Polska nie tylko podąża za tym pozytywnym trendem, ale mocno wybija się i należy do czołówki jeśli chodzi o wzrost – w tym roku w naszym kraju zarejestrowano ponad 18 proc. więcej samochodów Porsche w stosunku do pierwszego półrocza 2018 roku. Cieszy nas, że coraz więcej polskich fanów sportowej motoryzacji decyduje się na spełnienie marzenia w postaci zakupu samochodu marki – powiedział Wojciech Grzegorski, dyrektor marki Porsche w Polsce.
W drugim półroczu polski oddział Porsche spodziewa się równie dobrych wyników – m.in. z uwagi na pełną dostępność i kolejne warianty nowego 911, a także za sprawą wprowadzenia pierwszego w pełni elektrycznego samochodu sportowego, czyli modelu Taycan, dysponującego napędem na cztery koła i mocą ponad 600 KM. Jego światowy debiut nastąpi we wrześniu, a sprzedaż ruszy przed końcem roku.
Wyniki Porsche w Polsce wpisują się w globalny trend: w pierwszym półroczu producent sportowych samochodów zwiększył swoje dostawy na całym świecie o wspomniane 2 proc., do 133 484 samochodów.