PORSCHE: DOPUSZCZONE DO RUCHU 911 GT2 RS MR POBIŁO REKORD

porsche-reko1

Porsche ustanowiło kolejny rekord na północnej pętli kultowego toru Nürburgring. 700-konne Porsche 911 GT2 RS w barwach Manthey- Racing pokonało 20,6-kilometrowy odcinek w 6.40,3 minuty.

Żaden inny pojazd dopuszczony do ruchu na publicznych drogach nie pokonał dotąd „Zielonego Piekła” w tak krótkim czasie.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Samochód został specjalnie zestrojony pod północną pętlę przez inżynierów Porsche oraz ekspertów Manthey- Racing. Za kierownicą „911” siedział Lars Kern, kierowca testowy Porsche, który we wrześniu 2017 r. zdążył już ustanowić rekord przejazdu seryjnym 911 GT2 RS.

– Cały dzień obserwowaliśmy pogodę i mocno głowiliśmy się nad tym, czy taki przejazd będzie w ogóle możliwy. Gdyby padał deszcz albo tor był choć lekko wilgotny, nie podjęlibyśmy jakiegokolwiek ryzyka – powiedział Frank- Steffen Walliser, szef Porsche Motorsport oraz sekcji modeli GT.

Foto: Gruppe C Photography

Rekordowe Porsche 911 GT2 RS otrzymało nowy pakiet tuningowy Manthey- Racing, a jego ogólną konfigurację dopasowano do charakterystyki północnej pętli Nürburgringu.

Nowe 911 GT2 RS trafiło na rynek w 2017 r. jako najszybsza i najmocniejsza „911” w historii. W ostatnich miesiącach inżynierowie wykorzystali swoją wiedzę zebraną przy budowie samochodów wyścigowych 911 RSR oraz 911 GT3 RS, a także doświadczenie Manthey- Racing. Precyzyjnie dobrane modyfikacje objęły podwozie i aerodynamikę. Przez cały czas technicy koncentrowali się jednak na zachowaniu przydatności auta do jazdy na co dzień.

– Ta przejażdżka dostarczyła mi mnóstwo frajdy. Z nowym pakietem samochód ma bardzo dobry balans. Mogłem być szybki bez podejmowania żadnego ryzyka. Ale ponieważ zaczynało się ściemniać, miałem tylko jedno podejście. Jednak tyle wystarczyło – udało się już za pierwszym razem – powiedział inżynier projektant Lars Kern.

porsche-reko3

31-latek doskonale zna Ring z testowych i wyczynowych przejazdów, a także z szeregu występów w wyścigach VLN.

W jesiennych, choć suchych warunkach Lars Kern optymalnie wykorzystał ogromny potencjał Porsche 911 GT2 RS MR i pod okiem notariusza ustanowił swoim przejazdem nowy rekord toru. Przy biciu rekordu Porsche polegało na paliwie firmy Esso.

Jedynym odstępstwem rekordowego egzemplarza od 911 GT2 RS MR, które można teraz zamówić w Manthey- Racing na potrzeby amatorskich wyścigów i imprez torowych, był fotel kierowcy – ze względów bezpieczeństwa w samochodzie zamontowano siedzenie kubełkowe. Modyfikacja ta nie przyniosła jednak żadnych korzyści w postaci obniżenia masy własnej.

porsche-reko4

Światowa premiera najszybszego i najmocniejszego Porsche 911 odbyła się podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood w czerwcu 2017 r. Jego 3,8-litrowy silnik generuje moc 515 kW (700 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 750 Nm. Tylnonapędowy model waży jedynie 1470 kg, ma świetne osiągi: przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,8 sek. i osiąga prędkość maksymalną 340 km/h.

We wrześniu, podczas zlotu Rennsport Reunion VI na torze Laguna Seca (USA), Porsche zaprezentowało nowe Porsche 935, bazujące na ultranowoczesnej technice 911 GT2 RS. Ekskluzywny samochód, zaprojektowany wyłącznie do użytku torowego, trafi do klientów w limitowanej serii 77 egzemplarzy. Jego dostawy ruszą w przyszłym roku.