Podczas rozpoczynającego się dziś Rajdu Niemiec – ADAC Rallye Deutschland, rundy mistrzostw świata FIA WRC (16-19 sierpnia), na fanów motorsportu i marki Porsche czeka prawdziwa gratka.
Na czele stawki, jako pojazd otwierający, pojedzie bardzo szczególny samochód rajdowy, nowy model Cayman GT4 Clubsport.
Zobacz także:
Dla producenta start koncepcyjnego studium – opartego na zbliżonym do produkcji wyścigowym samochodzie GT – w kategorii FIA R-GT stanowi kluczowy test w rzeczywistych warunkach. Decyzja o tym, czy w średnioterminowej perspektywie inicjatywa ta przekształci się w adresowany do klientów rajdowy projekt z podobnym samochodem, zostanie podjęta w późniejszym czasie.
Samochód poprowadzi fabryczny kierowca Porsche Romain Dumas (Francja). Przez ostatnie 12 lat ten zwycięzca Le Mans brał udział w rajdach na całym świecie, startując w barwach własnej ekipy. Czterokrotnie wygrał legendarny górski wyścig Pikes Peak – i do niego należy rekord na tej trasie. W program testowy koncepcyjnego samochodu rajdowego Cayman GT4 Clubsport zaangażowali się również fabryczni zawodnicy Richard Lietz (Austria) i Timo Bernhard (Niemcy).
Porsche Cayman GT4 Clubsport od początku sezonu 2016 rywalizuje w seriach wyścigowych na całym świecie. Do jego napędu służy 3,8-litrowy bokser o 6 cylindrach i mocy 283 kW (385 KM). Umieszczona centralnie jednostka wprawia w ruch tylne koła i współpracuje z przekładnią dwusprzęgłową PDK z manetkami zmiany biegów przy kierownicy. Na potrzeby rajdu samochód otrzymał pełne osłony podwozia. W drzwiach zastosowano – spotykane w samochodach WRC – energochłonne elementy piankowe.
– Chcemy zobaczyć, jak rajdowy świat odpowie na nasze koncepcyjne studium FIA R-GT. Chciałbym zaprosić każdego zainteresowanego kierowcę i szefa zespołu do odwiedzenia parku serwisowego i bliższego przyjrzenia się naszemu rajdowemu prototypowi. Bazując na opiniach oraz zainteresowaniu potencjalnych klientów, do końca roku zdecydujemy, czy w średnioterminowej perspektywie opracujemy zbliżony do seryjnego samochód do startów w rajdach, zbudowany na bazie przyszłego modelu Porsche – mówi Frank- Steffen Walliser, wiceprezes oddziału Motorsport oraz samochodów GT.