W pięciu polskich Porsche Centrach – w Katowicach, Poznaniu, Sopocie, Warszawie i Wrocławiu – można zamawiać już nowe Porsche 718 Boxster.
Najnowsze wcielenie dwuosobowego roadstera z Zuffenhausen pozostaje wierne koncepcji silnika umieszczonego centralnie. Ceny modelu w Polsce rozpoczynają się od 230 510 zł.
Zobacz także:
Nowa generacja, nowa nazwa – dwuosobowy roadster Porsche z silnikiem umieszczonym centralnie nazywa się teraz 718 Boxster. To hołd dla legendarnego modelu 718, który na przełomie lat 50. i 60. odnosił liczne sukcesy w wymagających wyścigach długodystansowych. Ale do jego historii nawiązuje nie tylko oznaczenie najnowszego roadstera.
Podobnie jak protoplasta, Porsche 718 Boxster korzysta z jednostek o 4 cylindrach. Oznacza to powrót firmy Porsche do tradycji budowania sportowych aut z 4-cylindrowymi silnikami typu bokser. Nowe, wydajne motory z turbodoładowaniem są mocniejsze i bardziej oszczędne od stosowanych w poprzedniku.
Gama roadstera obejmuje dwa modele. Porsche 718 Boxster dysponuje 2-litrową jednostką turbo o mocy 220 kW (300 KM) i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a nowy Boxster S – 2,5-litrową, o mocy 257 kW (350 KM) i 420 Nm maksymalnego momentu. Ta druga wyróżnia się turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Standardowo obie „718” wyposażone są w 6-biegową przekładnię manualną. Na życzenie dostępna jest dwusprzęgłowa przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK).
W porównaniu z poprzednią generacją silniki obu modeli osiągają o 26 kW (35 KM) wyższą moc oraz imponujący maksymalny moment obrotowy (przyrost o, odpowiednio, 100 i 60 Nm) – dostępny teraz w znacznie szerszym zakresie obrotów. To wszystko przy ograniczonym zużyciu paliwa (nawet o 13 proc.) i znacznie lepszych osiągach.
Przykładowo, 718 Boxster – z przekładnią PDK oraz pakietem Sport Chrono – przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 sek. (o 0,8 sek. szybciej od poprzednika) i rozwija prędkość maksymalną 275 km/h. 718 Boxster S w takiej samej specyfikacji na sprint do „setki” potrzebuje jedynie 4,2 sek. (o 0,6 sek. mniej), a jego prędkość maksymalna wynosi 285 km/h.
Najnowsza generacja roadstera Porsche wyróżnia się też jeszcze bardziej wyrazistym designem karoserii, zmodernizowanym kokpitem z najnowszą generacją systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM) z ekranem dotykowym, na nowo zestrojonym zawieszeniem i układem kierowniczym oraz wydajniejszymi hamulcami.
Za dopłatą roadstery oferowane są m.in. z obniżonym o 10 mm zawieszeniem PASM – Porsche Active Suspension Management (718 Boxster S również ze sportowym zawieszeniem PASM z prześwitem obniżonym o 20 mm), a także z pakietem Sport Chrono. W modelach z przekładnią PDK pojawił się też przycisk Sport Response, zlokalizowany pośrodku przełącznika trybów jazdy. Podobnie jak w wyścigach, umożliwia on załączenie wyjątkowo spontanicznej charakterystyki silnika i skrzyni.
Ceny nowych modeli Porsche
Pierwsze egzemplarze nowego roadstera pojawią się w krajowych Porsche Centrach 30 kwietnia br., a samochód oferowany jest w cenach bazowych:
– Porsche 718 Boxster: od 230 510 zł;
– Porsche 718 Boxster S: od 325 290 zł.