Warianty Porsche Cayenne z hybrydowym napędem plug-in na nowy rok modelowy będą miały większy zasięg podczas jazdy w trybie czysto elektrycznym.
A to za sprawą akumulatora wysokonapięciowego, którego pojemność została zwiększona z 14,1 do 17,9 kWh.
Zobacz także:
Wzrost zasięgu w trybie elektrycznym wzrośnie nawet o 30 proc. Według pomiarów w cyklu WLTP Eaer City Cayenne E-Hybrid może teraz pokonać przy zerowej lokalnej emisji spalin do 48 km (cykl NEDC: do 56 km), a Cayenne Turbo S E-Hybrid – do 42 km (NEDC: do 53 km).
Układ napędowy we wszystkich hybrydowych modelach Cayenne typu plug-in – również w jeszcze bardziej sportowej wersji Coupé – korzysta z silnika elektrycznego zintegrowanego z ośmiobiegową przekładnią automatyczną Tiptronic S. Jednostka generuje moc 100 kW (136 KM) i 400 Nm momentu obrotowego, pozwalając na rozpędzenie się w trybie całkowicie elektrycznym do maksymalnej prędkości 135 km/h.
W sytuacji zwiększonego zapotrzebowania na siłę napędową lub przełączenia na tryb jazdy Sport lub Sport Plus natychmiast aktywuje się silnik spalinowy. W przypadku Cayenne E-Hybrid jest to trzylitrowy turbodoładowany motor V6 o mocy 250 kW (340 KM). Moc systemowa układu wynosi 340 kW (462 KM).
Cayenne Turbo S E-Hybrid wyposażono w czterolitrowy silnik V8 biturbo o mocy 404 kW (550 KM), co oznacza, że cały zespół hybrydowy osiąga 500 kW (680 KM).
Zoptymalizowane tryby jazdy
Tryby jazdy dostępne w ramach standardowego pakietu Sport Chrono zostały zoptymalizowane pod kątem dalszej poprawy efektywności oraz osiągów. Tryb E-Charge, w którym silnik spalinowy doładowuje akumulator podczas jazdy korzysta teraz ze zmodyfikowanej strategii: docelowy stan naładowania akumulatora został zredukowany ze 100 do 80 proc. Strategia ta ma również korzystny skutek uboczny – kierowca przez cały czas dysponuje pełną mocą rekuperacji.
W zorientowanych na wysokie osiągi programach Sport i Sport Plus wysokonapięciowy akumulator zawsze jest doładowywany do minimalnego poziomu, tak aby zapewnić wystarczające wsparcie ze strony jednostki elektrycznej podczas jazdy w sportowym stylu. Ładowanie przebiega teraz z wyższą, stałą mocą – w Cayenne Turbo S E-Hybrid w trybie Sport Plus wynosi ona średnio 12 kW.
Ładowarka Porsche Mobile Charger Connect
Wszystkie hybrydowe modeli Porsche typu plug-in można naładować przez zwykłe domowe lub przemysłowe gniazdo elektryczne. W zależności od modelu moc ładowania wynosi do 7,2 kW i można uzyskać ją za pomocą ładowarki Mobile Charger Connect. Korzystając z przewodu do ładowania typu 3 możliwe jest także „tankowanie” na publicznych stacjach ładowania.
Ładowarka Porsche oferuje kilka inteligentnych funkcji. Programator czasowy zapewnia gotowość pojazdu o określonej godzinie. Poza wstępnie zdefiniowanym stopniem naładowania do wyboru są określone opcje klimatyzacji. Profile ładowania pozwalają dodatkowo zoptymalizować proces ładowania zgodnie z wymaganiami użytkownika – na przykład określić preferowane godziny ładowania w określonej lokalizacji w celu zaplanowania procesu w nocy, gdy obowiązuje tańsza taryfa energii elektrycznej.
W połączeniu z opcjonalnym domowym menedżerem energii Porsche Home Energy Manager zakres funkcjonalności ładowarki jest jeszcze większy: menedżer analizuje całkowite zużycie energii w domu użytkownika. Jeśli gospodarstwo domowe dysponuje systemem zasilania energią słoneczną, menedżer będzie mógł wykorzystać go jako główne źródło prądu służącego do ładowania pojazdu. W razie potrzeby funkcjami można sterować za pośrednictwem aplikacji Connect.
Modele Cayenne E-Hybrid na nowy rok modelowy można zamawiać już w Porsche Centrach. Ceny Cayenne E-Hybrid zaczynają się od 410 tys. zł. Wariant Coupé, z poszerzonym zakresem wyposażenia standardowego, kosztuje od 439 tys. zł. Cena Cayenne Turbo S E-Hybrid wynosi od 852 tys. zł, a wersji Coupé – od 875 tys. zł.