PORSCHE: 918 SPYDER BIJE WŁASNE REKORDY

918_ 1_Spyder_2

Krótko przed dostarczeniem do klientów pierwszych egzemplarzy, Porsche 918 Spyder bije ustanowione przez siebie wcześniej rekordy. Sukces odniesiony podczas ostatecznego dostrojenia samochodu sprawił, że supersportowy model uzyskuje jeszcze lepsze osiągi.

Wyposażony w optymalizujący wagę pojazdu pakiet Weissach samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,6 sekundy (- 0,2 sek.), a od 0 do 200 km/h w 7,2 sek. (- 0,5 sek.). Aby przekroczyć próg 300 km/h wystarczy 19,9 sek. (- 2,1 sek.).


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


– Aż do ostatniej chwili ciężko pracowaliśmy i obecnie wykorzystaliśmy już wszystkie dostępne opcje, aby zelektryzować 918 Spyder – powiedział Frank-Steffen Walliser, pierwszy Wiceprezes.

Dzięki wprowadzonym udoskonaleniom zyskały również elektryczne osiągi hybrydowego supersportowego samochodu. Dwa elektryczne silniki, umieszczone z przodu i z tyłu pojazdu, pozwalają na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,2 sek., w czysty sposób: bez emisji gazów. Taka wydajność oznacza redukcję czasu przyspieszenia o 0,7 sek. w stosunku do poprzednio uzyskiwanego czasu. Pakiet Weissach jeszcze bardziej skraca czas potrzebny do elektrycznego sprintu – do 6,1 sek.

Porsche 918 Spyder z pakietem Weissach jako samochód z homologacją drogową ustanowił rekord przejazdu po Północnej Pętli toru Nürburgring osiągając znakomity czas 6.57 minuty. Samochód jednocześnie posiada bardzo niską wartość emisji spalin, co pozwoliło mu uzyskać miejsce w klasie A+. Całkowite zużycie paliwa 918 Spyder z pakietem Weissach w nowym Europejskim Cyklu Jezdnym wynosi 3,0 l/100 km (3,1 l/100 km bez pakietu Weissach). Te osiągi oznaczają emisję CO2 w wysokości 70 g/km (72 g/km bez pakiety Weissach). Poziom zużycia energii określono na 12,7 kWh/100 km w cyklu homologacji.

918_2_Spyder_1