W odpowiedzi na alarmujące raporty dotyczące zanieczyszczenia powietrza w wielu metropoliach naszego kraju, polskie miasta wprowadzają udogodnienia dla właścicieli samochodów hybrydowych i elektrycznych.
Kierowcy niskoemisyjnych pojazdów mogą już korzystać z przywilejów w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Szczecinie, Gdańsku, Toruniu i Tarnowie.
Zobacz także:
Polskie miasta dołączają do szybko rosnącej grupy światowych metropolii, które premiują właścicieli aut przyjaznych środowisku. Przywileje obejmują uprawnienia do wjazdu w strefę objętą zakazem ruchu, jak na przykład teren warszawskiego Traktu Królewskiego. Posiadacze samochodów o napędzie elektrycznym i hybrydowym, zarejestrowanych w Warszawie, takich, jak Mitsubishi i-MiEV czy Mitsubishi Outlander PHEV mogą wjechać do tej strefy dzięki posiadaniu identyfikatora wydawanego przez Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie na podstawie zarządzenia Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy.
Czystsze powietrze w polskich miastach
Mieszkańcy Wrocławia, którzy zdecydowali się na zakup samochodów elektrycznych lub hybrydowych mogą bezpłatnie korzystać ze stacji szybkiego ładowania i są zwolnieni z opłat za parkowanie, niezależnie od czasu i miejsca swego postoju. Z opłat parkingowych zwolnieni są także właściciele takich pojazdów w Gdańsku, Katowicach i Toruniu, a jedynie symboliczna opłata jest pobierana w Szczecinie i Tarnowie . W Krakowie parkowanie dla posiadaczy miesięcznych abonamentów jest o połowę tańsze.
Programy przyjazne środowisku w polskich miastach są stopniowo rozwijane – w ich ramach planuje się rozbudowę sieci stacji ładowania pojazdów hybrydowych i elektrycznych oraz włączane takich aut do flot komunikacji miejskiej i służb komunalnych a także kolejne przywileje dla posiadaczy: korzystanie z pasów dla autobusów, dostęp do stref wyłączonych z ruchu kołowego lub z ograniczonym ruchem czy całkowicie bezpłatne parkowanie.
Mitsubishi – pionier EV
Warto przypomnieć, że korporacja Mitsubishi Motors jest pionierem w dziedzinie konstrukcji samochodów elektrycznych. Prace nad takimi pojazdami trwały ponad 40 lat a testy przeprowadzono na dystansie pół miliona kilometrów. W rezultacie w 2009 Mitsubishi Motors Corporation jako pierwsza firma na świecie wprowadziła na rynek seryjnie produkowany model elektryczny Mitsubishi i-MiEV.
4 lata później zadebiutowało Mitsubishi Outlander PHEV – pierwszy na świecie hybrydowy SUV z elektrycznym napędem na 4 koła. W niespełna 2 lata stał się najpopularniejszym na rynku samochodem z napędem PHEV w Europie a salony opuściło aż 40 000 takich pojazdów. Dwie trzecie sprzedanych w Wielkiej Brytanii Outlanderów PHEV trafiło do użytkowników flotowych.
Outlander PHEV – hybryda plug-in – jako SUV z napędem 4WD, dwoma silnikami, układem automatycznego ładowania oraz wieloma dostępnymi trybami jazdy, przestronną kabiną pasażerską dla 5 osób i bagażnikiem o pojemności 463 litrów zapewnia praktyczność i radość z jazdy.