POLESTAR 1: JUŻ WKRÓTCE OSTATNI ETAP TESTÓW PROTOTYPÓW

Polestar_1_t1

Po testach, które przeprowadzono w 2018 roku, program testowania i ewaluacji Polestar 1 verification prototype (VP) wchodzi w decydująca fazę – w najbliższym czasie rozpocznie się ostatnia seria dla prototypów.

Są to ostatnie przygotowania do gotowości produkcyjnej przewidzianej na połowę bieżącego roku.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Poza testami zderzeniowymi, ewaluacją aerodynamiczną i próbami drogowymi, najważniejszymi obszarami poddawanymi ocenie są dynamika układu jezdnego oraz doświadczenia kierowców.

Polestar_1_t2

Polestar to osiągi, ale rozumiane jako o wiele więcej niż po prostu przyspieszenie. Wg Thomasa Ingenlatha, CEO Polestar, ogromnie ważne jest też, jakie odczucia budzi Polestar 1 w czasie jazdy, w czasie użytkowania. W najnowszych testach priorytetami były responsywność układu kierowniczego oraz kalibracja wektorowania napędu, oceniane po dostrajaniu podwozia i resorowania w prototypach z roku 2018.

– Za każdym razem, kiedy prowadzisz Polestar 1, musisz natychmiast czuć, że to ty tu rządzisz, że samochód jest gotów wykonać twoje polecenia, niezależnie od tego, czego by one dotyczyły. To jest auto klasy GT, które musi być łatwe w prowadzeniu i komfortowe w codziennym użytkowaniu, mające płynnie i cicho działający hybrydowy zespół napędowy – ale zdolny również do oddania w czasie rzeczywistym do dyspozycji monstrualne 600 KM mocy i 1000 Nm momentu obrotowego, kiedy tylko kierowca sobie tego zażyczy – opisuje swoje wrażenia z jazdy Joakim Rydholm, główny kierowca testowy marki.

Polestar_1_t3

Kolejna faza prototypowa, która rozpocznie się na początku br., obejmuje pierwsze samochody wyprodukowane w otwieranym niedługo Polestar Production Centre w Chengdu, Chiny. Będzie to ostatnia seria prototypowa przed skonstruowaniem samochodów przedprodukcyjnych już według finalnych specyfikacji i standardów jakościowych.

Polestar_1_t4