Wyniki branży leasingowej wyhamowały z powodu epidemii koronawirusa. Niemniej jednak aż 91 proc. badanych klientów Santander Consumer Multirent korzystających z takiej formy finansowania zakupu auta wybrałoby ją ponownie.
Co dziesiąty zdecydowałby się na najem długoterminowy, a zaledwie 1 procent firm podpisałoby umowę na klasyczny kredyt samochodowy.
Zobacz także:
Prawie połowa (48 proc.) ankietowanych sądzi, że w obecnej sytuacji gospodarczej korzystanie z auta w ramach stałego abonamentu jest atrakcyjnym rozwiązaniem. Statystyki za pierwsze miesiące 2020 r. wskazują niestety na spowolnienie w branży leasingowej spowodowane epidemią Covid-19.
Według danych Związku Polskiego Leasingu w pierwszym kwartale br. sfinansowano za pośrednictwem leasingu i pożyczki inwestycyjnej aktywa o wartości 15,9 miliardów złotych, co jest wynikiem o 13,2 proc. niższym niż rok temu. W samym segmencie pojazdów wynik był słabszy o 17,1 proc.
Dane Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wskazują z kolei, że w kwietniu 2020 r. zarejestrowano w Polsce 15 241 samochodów osobowych, czyli o 67,14 proc. mniej niż rok wcześniej i o 48,61 proc. mniej niż w marcu 2020 r.
– Nikt nie wie, jak długo jeszcze potrwa epidemia ani kiedy nastąpi widoczne odbicie. Obecne zmiany na rynku spowodowane koronawirusem powodują, że branża leasingowa zaczęła dostrzegać potrzebę wprowadzenia nowych rozwiązań w zakresie zakupu i finansowania aut. Leasing, jak pokazuje też nasze badanie, wciąż jest najchętniej wybieraną formą takiego finansowania przez przedsiębiorców, dlatego staramy się ułatwić im wszelkie procedury i formalności – mówi Marta Kozłowska, Dyrektor Działu Produktu i Zarządzania Procesami z Santander Consumer Multirent.
Dlaczego leasing jest tak popularny? Ta forma finansowania posiada wiele zalet m.in. szybkie, nieskomplikowane i elastyczne procedury. Dzięki nim można dopasować do swoich możliwości finansowych wysokość miesięcznej raty, opłaty wstępnej i wartości wykupu. Nową grupę odbiorców przyciąga także zdobywający popularność leasing z niską ratą.
Dzięki temu rozwiązaniu klient ponosi niższe koszty, niż gdyby korzystał z klasycznej formy leasingu. Po zakończeniu umowy użytkownik auta ma do wyboru dwie opcje: wykupienie samochodu lub jego zwrot do finansującego. Można także podpisać kolejny kontrakt na nowych atrakcyjnych warunkach.
– Wciąż proponujemy klientom kolejne udogodnienia, między innymi możliwość uruchomienia i aktywacji umowy leasingowej wyłącznie na podstawie faktury zakupu i skanu karty pojazdu. Wychodząc naprzeciw sytuacji rynkowej i oczekiwaniom firm, wdrażamy do naszej oferty nowe rozwiązania technologiczne – w najbliższych miesiącach planujemy wprowadzenie kolejnej usługi, która na pewno znacznie uprości i przyspieszy cały proces zakupu samochodu – dodaje Marta Kozłowska, Dyrektor Działu Produktu i Zarządzania Procesami z Santander Consumer Multirent.